طبق تحقیقات، از جمله 10 بیمار 9 بیمار مبتلا به کرونا ویروس در تهویه مصنوعی ریه زنده نمی مانند

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر طبق تحقیقات، از جمله 10 بیمار 9 بیمار مبتلا به کرونا ویروس در تهویه مصنوعی ریه زنده نمی مانند
طبق تحقیقات، از جمله 10 بیمار 9 بیمار مبتلا به کرونا ویروس در تهویه مصنوعی ریه زنده نمی مانند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تحقیقات به مقیاس بزرگ که در جریان آن نتایج درمان بیش از 2600 بیمار در نظر گرفته شده، میزان مرگ و میر فوق العاده 88 درصد در شهر نیویورک و حومه آن را در بین بیماران مبتلا به COVID-19 نشان داد که در معالجه آنها از دستگاه های تهویه مصنوعی استفاده شده بود.

روبرت لینگریت (Roberg Langreth) در مطلب منتشره در نشریه Bloomberg (امریکا) می نویسد، این تحقیقات که در مجله انجمن طبی امریکا (Journal of the American Medical Association) منتشر شده است، جامع ترین تحلیل است که در حال حاضر در مورد بیماران مبتلا به COVID-19 بستری در ایالات متحده در دسترس می باشد. متخصصان نتایج معالجه بیماران مبتلا به کرونا ویروس را که از تاریخ 1 تا 4 اپریل در 12 بیمارستان واقع در نیویورک و لانگ آیلن بستری بودند که بخشی از سیستم بهداشت Northwell هستند، بررسی کردند.

تحقیقات مشترک روسیه و چین درباره ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان
تحقیقات مشترک روسیه و چین درباره ویروس کرونا

براساس معلومات، 553 بیمار (یا 21%) درگذشت. ولی در میان 12% از بیماران نیازمند به تهویه مصنوعی، میزان مرگ و میر به 88% افزایش یافته است. این میزان به ویژه در بین بیماران بالای سن 65 سال که تحت تهویه مصنوعی قر ار داشتند، بالا بود. براساس معلومات، تنها 3% از آنها زنده مانده اند. در مردان میزان مرگ و میر بالاتر از زنان بود.

در تحقیقات خاطرنشان شده: "معلومات مربوط به میزان مرگ و میر زیاد در بیماران مبتلا به تهویه مصنوعی ریه ها با نتایج تحقیقات به مقیاس کوچکتر در مورد بیماران مبتلا به بیماری شدید در ایالات متحده مطابقت دارد."

از آنجایی که هنوز داروهای مربوطه آزمایش نشده، دستگاه تنفس مصنوعی گزینه اصلی دکتران در بخش های مراقبت های ویژه بیماران جدی است که به دلیل عفونت COVID-19  به پنومونی شدید مبتلا شده اند. علاوه بر این، گزارش های بیشتر و بیشتری وجود دارد که تنها معدود بیمارانی که به یک دستگاه تهویه متصل شده، بهبود یافته اند. در نتیجه، برخی از دکتران استفاده از دستگاه های تهویه در معالجه بیماران مبتلا به COVID-19  را زیر سوال می برند و آنها در تلاش اند، تا روشهایی را پیدا کنند که به بیماران مبتلا به کروناویروس اجازه می دهد، تا حداکثر زمان ممکن بدون استفاده از دستگاه تنفس تحت درمان قرار گیرند.

مصون ماندن نزدیک به سه میلیون نفر در نیویورک در برابر ویروس کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
مصون ماندن نزدیک به سه میلیون نفر در نیویورک در برابر ویروس کرونا

شاید میزان مرگ و میر ارائه شده در این مطالعه تصویر نهایی در این زمینه را ارائه نکند. دلیل این امر این است که این مطالعه فقط بیمارانی را در نظر گرفته است که نتیجه نهایی آنها مشخص است - یعنی کسانی که درگذشته یا مرخص شدند. در عین حال، بیمارانی را که هنوز در بیمارستان ها تحت معالجه قرار دارند، در نظر گرفته نشده اند. این نتایج برای همه 2634 بیمار از جمله 5700 بیمار بستری در طول این مطالعه مشخص شد.

به گفته کارشناسانی که در این مطالعه شرکت کرده، آنها درباره بحث در مورد استفاده از دستگاه های تهویه مصنوعی برای بیماران مبتلا به COVID-19 اطلاع دارند. آنها خاطرنشان می كنند كه روش اصلی در این تحقیق مشاهداتی بود، بنابراین، بر اساس آن، هیچگونه نتیجه گیری در مورد چگونگی استفاده بهتر از تهویه مصنوعی برای بیماران آلوده به كروناویروس صورت گرفته نمی تواند.

کارینا دیویدسون (Karina Davidson)، معاون ارشد تحقیق در شبکه بهداشت Northwell  گفت: "در این تحقیق، ما فقط مشاهدات خود را ارائه کردیم. ما نمی توانیم استدلال كنیم كه اگر تهویه مصنوعی استفاده نشود، میزان بقا متفاوت خواهد بود."

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала