کارشناس: مهاجرین عودت کرده از ایران و پاکستان، دوباره خواهند رفت

© https://twitter.comاخراج بیش از یک هزار مهاجر از کشور ایران
اخراج بیش از یک هزار مهاجر از کشور ایران   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.07.2024
عضو شوید
وزارت مهاجرین افغانستان روز چهارشنبه خبر داد که سه هزار و ۲۵۵ مهاجر افغان در جریان یک روز از پاکستان و ایران به گونه اجباری و داوطلبانه به افغانستان بازگردانده شدند.
این وزارت میگوید دو هزار و ۳۴۷ مهاجر از ایران و ۹۰۸ مهاجر دیگر از پاکستان اخراج شدند.
عبدالبصیر رشتیا، کارشناس مسایل اقتصادی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک افغانستان گفت که اکثریت مهاجرینی که به بیرون از افغانستان به خصوص در این اواخر مهاجر شده اند، مهاجرین اقتصادی اند، به گفته وی: "بنابر نبود کار و اشتغال اینها مجبور شدند که بخاطر پیدا کردن لقمه نانی، افغانستان را ترک کنند".
به گفته این کارشناس، حالا که این مهاجرین عودت کرده اند، هنوز هم شرایط بخاطر پذیرش مهاجرین وجود ندارد،
"دلیلش هم واضح است که نبود کار و اشتغال، میتوانند چالش بزرگی سر راه مهاجرین عودت کننده باشند و آنها دوباره به کشورهایی که برگشت داده شده اند، باز خواهند رفت".
به گفته آقای رشتیا، تا زمانی که پروژه های انکشافی و توسعی آغاز نشوند، در کشور سرمایه گذاری ها صورت نگیرند، مهیا ساختن زمینه کار و اشتغال به آنها دشوار است.
وی در اخیر افزود: "لذا نیاز است که هم حکومت افغانستان و هم جامعه جهانی تعاملات بیشتر داشته باشند، سرمایه گذاری ها در کشور صورت بگیرند و از طرف دیگر تمام توجه حکومت معطوف شود به حرکت دادن پلان های استراتیژیک و اقتصادی خود تا زمینه کار و اشتغال به مردم مهیا گردد".
Border Separated Families - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2024
بایدن قصد دارد صدها هزار مهاجر غیرقانونی را قانونی کند
روند اخراج مهاجران افغان از پاکستان و ایران در ماه های پسین به شدت افزایش یافته است. ایران و پاکستان ادعا می کنند که افغان های فاقد مدرک اقامتی در این کشورها را به افغانستان اخراج کرده اند.
اما برخی از مهاجران بازگردانده شده از ایران و پاکستان می گویند که با وجود داشتن اسناد معتبر اقامتی باز هم از سوی پولیس بازداشت شده و به افغانستان بازگردانده شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала