واکنش چین به بیانیه ای امریکا درباره ای تنگه ای تایوان

CC BY-SA 3.0 / BreakdownDiode / Xiamen Island, Lieyu Island and Kinmen IslandВид на Тайваньский пролив с самолета
Вид на Тайваньский пролив с самолета  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.06.2024
عضو شوید
وزارت دفاع چین گرایش امریکا برای تبدیل تنگه تایوان به "جهنم بدون سرنشین" را نکوهش کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وو کیان، سخنگوی وزارت دفاع چین گفت، که مقام های امریکایی که گرایش دارند، تنگه تایوان را به جهنم تبدیل کنند، باید در آغاز برای رفتن به آنجا آماده شوند.
پیش از این، ساموئل پاپارو، رئیس فرماندهی هند و اقیانوس آرام امریکا گفته بود، که ایالات متحده با جا به جایی هزاران کشتی بدون سرنشین در تنگه تایوان، از تایوان در برابر عملیات نظامی احتمالی از سوی سرزمین اصلی چین نگهبانی خواهد کرد. او اشاره کرده است، که می خواهد تنگه تایوان را با بکارگیری از طیف وسیعی از قابلیت های طبقه بندی شده به "جهنم هواپیماهای بدون سرنشین" تبدیل کند.
Эсминец ВМС США USS John S. McCain в Тайваньском проливе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.06.2023
متهم شدن امریکا و کانادا از سوی ارتش چین به تحریک عمدی در تنگه ای تایوان
وو کیان در یک نشست توجیهی روز پنجشنبه گفت: "کسانی که فریاد می زنند می خواهند خانه دیگران را تبدیل به جهنم کنند، در آغاز باید خودشان را برای رفتن به جهنم آماده کنند. برخی از مردم ایالات متحده در تبدیل تنگه تایوان به جهنم روی زمین برای مهار چین از طریق مسئله تایوان تردید نخواهند کرد، آنها کاملا عقل خود را از دست داده اند".
وی گفت، که ارتش آزادیبخش خلق چین همیشه شجاعت جنگیدن در نبردهای سخت و کسب پیروزی ها را از نظر نگهداشتن حاکمیت و تمامیت ارضی و مقاومت در برابر مداخلات خارجی داشته است.
وو کیان تاکید کرد: "ما هرگز تسلیم تهدید و ترس برخی افراد نخواهیم شد".
یادآوری می کنیم، که پس از بازدید نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان ایالات متحده، در آغاز ماه اگوست 2022، وضعیت پیرامون تایوان به طور قابل توجهی بدتر شد. چین که این جزیره را یکی از ولایت های خود می داند، سفر پلوسی را به عنوان پشتیبانی امریکا از جدایی طلبی تایوان نکوهش کرد و تمرینات نظامی گسترده ای برگزار کرد.
پیوندهای رسمی بین دولت مرکزی چین و ولایت جزیره ای آن در سال 1949 پس از اینکه نیروهای کومینتانگ به رهبری چیانگ کای شک شکست خورده در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین به تایوان رفتند، قطع شد. پیوندهای بازرگانی و غیررسمی بین جزیره و سرزمین اصلی چین در اواخر دهه 1980 از سر گرفته شد. از اوایل دهه 1990، طرفین آغاز به تماس از طریق سازمان های غیردولتی - انجمن پکن برای توسعه پیوندها در سراسر تنگه تایوان و بنیاد تبادل کراس استریت تایپه کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала