متهم شدن امریکا و کانادا از سوی ارتش چین به تحریک عمدی در تنگه ای تایوان

© Photo / Mass Communication Specialist 2nd Class Markus Castaneda/U.S. NavyЭсминец ВМС США USS John S. McCain в Тайваньском проливе
Эсминец ВМС США USS John S. McCain в Тайваньском проливе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.06.2023
عضو شوید
ارتش چین، ایالات متحده امریکا و کانادا را به تحریک عمدی در تنگه تایوان متهم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، شی یی، سخنگوی منطقه شرقی فرماندهی رزمی ارتش آزادیبخش خلق چین (PLA) گفت: کانادا و ایالات متحده که روز پیش کشتی های جنگی آنها از تنگه تایوان گذشتند، عمداً در حال ایجاد خطر در این منطقه هستند.
وی گفت: "کشورهای مربوطه عمداً در منطقه تنگه تایوان حوادث ایجاد می‌کنند، عمداً خطراتی را ایجاد می‌کنند، صلح و ثبات منطقه را مخربانه تضعیف می‌کنند و سیگنال‌های نادرست را به نیروهای طرفدار استقلال تایوان می‌فرستند".
Официальный представитель МИД КНР Мао Нин - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2023
چین از امریکا خواست از اقدامات تحریک آمیز در دریای چین جنوبی دست بردارد
شی یی گزارش داد، که منطقه فرماندهی رزمی نیروی شرقی ارتش آزادیبخش خلق چین را برای اسکورت و نظارت بر کشتی های جنگی غربی سازماندهی کرده است.
وی تاکید کرد، که ارتش چین از آمادگی رزمی بالایی برخوردار است و تمام اقدامات لازم را برای پاسخ قاطعانه به همه تهدیدها و تحریکات، حفاظت از حاکمیت و امنیت ملی و صلح و ثبات منطقه انجام خواهد داد.
فرماندهی هند و اقیانوسیه ایالات متحده امروز اعلام کرد، که یک کشتی جنگی چینی در حین ماموریت مشترک ایالات متحده و کانادا از طریق تنگه تایوان به 150 یارد (137 متر) ناوشکن امریکایی USS Chung-Hoon نزدیک شد. روشن شد که، مطابق با قوانین بین المللی، ناوشکن امریکایی یو اس اس چانگ هون و ناو کانادایی اچ ام سی اس مونترال در تاریخ 3 جون، از طریق آب هایی که در آن "آزادی دریانوردی و پرواز در فضای باز" از جنوب به شمال تنگه برنامه ریزی شده است. دریا عمل می کند".
یادآوری می کنیم، که روابط بین ایالات متحده و چین پس از سفر به تایوان در اوایل آگوست 2022 توسط نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان ایالات متحده، به طرز محسوسی سرد شد. جمهوری خلق چین که این جزیره را یکی از ولایت های خود می داند، با مشاهده حمایت آمریکا از جدایی طلبی تایوانی، سفر پلوسی را محکوم کرد و تمرینات نظامی گسترده ای برگزار کرد. تنش ها با این حادثه با ظاهر شدن یک بالون چینی در آسمان ایالات متحده که متعاقباً سرنگون شد، تشدید شد.
روابط رسمی بین دولت مرکزی جمهوری خلق چین و ولایت جزیره ای آن در سال 1949 پس از انتقال نیروهای کومینتانگ به رهبری چیانگ کای شک که در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین شکست خورده بودند، به تایوان منتقل شدند. ارتباطات تجاری و غیررسمی بین جزیره و سرزمین اصلی چین در اواخر دهه 1980 از سر گرفته شد. از اوایل دهه 1990، طرفین شروع به تماس از طریق سازمان های غیر دولتی - انجمن پکن برای توسعه روابط در سراسر تنگه تایوان و بنیاد تبادلات بین تنگه تایپه کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала