انتقاد نماینده روسیه از بی توجهی اتحادیه اروپا در مبارزه با مواد مخدر افغانستان

© Sputnik / Kirill KallinikovОфициальный представитель МИД России Александр Лукашевич
Официальный представитель МИД России Александр Лукашевич - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.06.2024
عضو شوید
نماینده دائم روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت: فدراسیون روسیه از تلاش های "بسیار کند" سازمان امنیت و همکاری اروپا در بخش مبارزه با مواد مخدر انتقاد می کند.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر لوکاشویچ، نماینده دائم روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت، که تهدید مواد مخدر از جانب افغانستان یک چالش جدی برای امنیت منطقه است و نیازمند توجه دقیق است، اما سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) در کل با این موضوع سروکار ندارد.
لوکاشویچ در نشست زیر عنوان "چالش های کنونی برای منطقه سازمان امنیت و همکاری در اروپا در پیوند با تهدید مواد مخدر روان از افغانستان" که از سوی هیئت دائمی فدراسیون روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا در وین سازماندهی شده بود، گفت: "ما بر این باور هستیم، که این موضوع در پرتو تحولات ژئوپلیتیک کنونی اهمیت خود را از دست نداده است، بلکه برعکس، دائماً اهمیت اش احساس می شود و نیازمند توجه دقیق است. ما مجبور هستیم به تلاش های بسیار کند سازمان امنیت و همکاری اروپا در بخش مبارزه با مواد مخدر اشاره کنیم".
کشف یک محموله بزرگ مواد مخدر در بدخشان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.06.2024
روسیه: مشکل مواد مخدر افغانستان هم منطقه سازمان امنیت و همکاری اروپا و هم کل جهان را تهدید می کند
این دیپلمات یادآور شد، که این سازمان دارای "حکم محکم" تعهدات مربوطه درباره ای این موضوع است، به ویژه، که در مفهوم سازمان امنیت و همکاری اروپا در سال 2012 درباره ای مبارزه با تهدید مواد مخدر و انحراف پیش سازهای کیمیایی به تصویب رسید.
نماینده دائمی روسیه خاطرنشان کرد: "همه ای این پتانسیل بزرک تقریبا بیهوده هدر رفته است. در نتیجه بزرگترین سازمان امنیت منطقه ای عملاً با یکی از جدی ترین چالش های امنیت و ثبات منطقه مقابله نمی کند".
این دیپلمات تصریح کرد: "برای سومین سال پیهم، کنفدراسیون سنتی در سطح پروفایل برای مبارزه با تهدید مواد مخدر برگزار نشده است. طرف روسی در همه ای این مدت تلاش کرده است، نه در حرف، بلکه در عمل، این وضعیت را به سوی بهتر شدن تغییر دهد".
او توضیح داد، که در سال‌های 2018 و 2019، در جریان نشست‌های شوراهای وزیران در میلان و براتیسلاوا، طرف روسی پیش‌نویس اعلامیه‌های وزارتی مبارزه با مواد مخدر را پیشنهاد کرد، که "برای بهبود وضعیت تحقیرآمیز ضد مواد مخدر سازمان امنیت و همکاری اروپا طراحی شده‌اند".
لوکاشویچ در پایان گفت: "متأسفانه به دلیل موضع غیرسازنده شماری از کشورهای شرکت کننده، از فراخوان روسیه پشتیبانی نکردند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала