روسیه: مشکل مواد مخدر افغانستان هم منطقه سازمان امنیت و همکاری اروپا و هم کل جهان را تهدید می کند

© Facebook Ministry of Interior Affairs, Afghanistanکشف یک محموله بزرگ مواد مخدر در بدخشان
کشف یک محموله بزرگ مواد مخدر در بدخشان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.06.2024
عضو شوید
معاون اداره چالش ها و تهدیدهای جدید وزارت خارجه روسیه گفت، که مشکل مواد مخدر از خاک افغانستان هم منطقه سازمان امنیت و همکاری اروپا و هم کل جهان را تهدید می کند.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری سوبوتین، معاون اداره چالش ها و تهدیدات جدید وزارت خارجه روسیه در سخنرانی اش در وین در رویداد "چالش های کنونی سازمان امنیت و همکاری در منطقه اروپا در پیوند با تهدید مواد مخدر روان از افغانستان" که از سوی نمایندگی دائم روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا برگزار شد، گفت: "موضوع این نشست در چارچوب تحکیم تلاش‌های بین‌المللی برای مقابله با چالش‌های مواد مخدر که از خاک افغانستان سرچشمه می‌گیرد و منطقه سازمان امنیت و همکاری اروپا و کل جهان را تهدید می‌کند، به‌ویژه در زمینه کم‌نمایی تصنعی سازمان امنیت و همکاری اروپا بسیار حائز اهمیت است. دستور مبارزه با مواد مخدر در سال‌های پسین مشاهده شده است".
کشف یک محموله بزرگ مواد مخدر در بدخشان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.05.2024
رئیس پولیس مبارزه با مواد مخدر ایران: کاهش چشمگیر قاچاق از خاستگاه افغانستان به چشم نمی خورد
او اضافه کرد: "ما ناگزیر هستیم که بپذیریم که علیرغم کاهش قابل توجه محصولات خشخاش به میزان 95 درصد، برپایه داده های کشورهای همسایه افغانستان، حجم کشفیات مواد مخدر در حال افزایش است. قاچاق فزاینده متافیتامین با منشاء افغانستانی که عرضه آن در سال 2023 در سراسر جهان پیدا شده است، نگرانی کمتری ندارد".
این دیپلمات تاکید کرد، که تهدید مواد مخدر افغانستان "یکی از چالش های اصلی برای منطقه سازمان امنیت و همکاری اروپا باقی مانده و مستلزم هماهنگی مداوم تلاش های همه طرف های ذینفع است".
نماینده وزارت امور خارجه روسیه همچنین افزود، که روسیه "به طور پویا در حال توسعه مشارکت در مبارزه با مواد مخدر و اجرای پروژه های مختلف با سازمان های دولتی و بین المللی است".
دیمیتری سوبوتین در پایان گفت: "نشست های مانند امروز برای حل مشکل جهانی مواد مخدر که ما در آن مشترک هستیم ضروری است. به نوبه خود، فدراسیون روسیه به هر تلاش ممکن برای توسعه و تقویت همکاری های بین المللی با هدف ایجاد یک جامعه عاری از مواد مخدر ادامه خواهد داد".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала