امریکا نمیتواند به اسرائیل در جنگ با حزب الله کمک کند

© AP Photo / Hubert Delany IIIДесантные войска армии США, Северная Каролина, США
Десантные войска армии США, Северная Каролина, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.06.2024
عضو شوید
AP: لوی درستیز قوای امریکا مطمئن نیست که بتواند به اسرائیل در جنگ با حزب الله کمک کند.
به گزارش اسپوتنیک، چارلز براون، رئیس لوی درستیز قوای مسلح امریکا معتقد است که اگر این کشور یهودی جنگ تمام عیار با جنبش حزب الله لبنان آغاز کند، ممکن ایالات متحده نتواند به اسرائیل در دفاع از خاک خود کمک کند.
در گزارش آمده است: "براون گفت که ایالات متحده احتمالا نمی تواند به اسرائیل در دفاع از خود در برابر جنگ گسترده تر با حزب الله کمک کند".
براون، بر اساس گزارش آژانس، همچنین تاکید کرد که در صورت درگیری بین اسرائیل و حزب‌الله، ایران حمایت گسترده‌ای از جنبش لبنان ارائه می‌کند که منجر به درگیری بزرگ‌تری می‌شود که می‌تواند قوای امریکایی در منطقه را تهدید کند.
Израильские военнослужащие - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.06.2024
آمادگی امریکا برای پشتیبانی از اسرائیل در صورت درگیری کامل با حزب الله
در روزهای اخیر، مقامات اسرائیلی به طور فزاینده ای اعلام کرده اند که با توجه به تیر باران ادامه دار جنبش شیعی حزب الله لبنان، اسرائیل به مرحله تصمیم گیری در مورد اقدامات بیشتر در جبهه لبنان نزدیک شده است. اسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه اسرائیل، جنبش حزب الله را تهدید کرد که در صورت وقوع جنگ تمام عیار، به لبنان تخریب و آسیب جدی وارد خواهد کرد.
قوای دفاعی اسرائیل (IDF) در اوایل ماه جون اعلام کردند که طرح های نبرد برای حمله به لبنان را تایید کرده است.
وضعیت در سرحد اسرائیل و لبنان پس از آغاز عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه در اکتوبر 2023 بدتر شد. قوای اسرائیل و رزمندگان حزب الله لبنان روزانه مواضع یکدیگر را در مناطق سرحدی تیراندازی می کنند.
به گفته وزارت خارجه لبنان، حدود 100 هزار نفر در جنوب لبنان به دلیل تیراندازی رژیم صهیونیستی مجبور به ترک خانه های خود شدند. طرف اسرائیلی از حدود 80 هزار نفر از ساکنان شمال اسرائیل خبر داد که در وضعیت مشابه قرار گرفتند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала