آمادگی امریکا برای پشتیبانی از اسرائیل در صورت درگیری کامل با حزب الله

© AP Photo / Ohad ZwigenbergИзраильские военнослужащие
Израильские военнослужащие - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.06.2024
عضو شوید
امریکا به اسرائیل گفته است، که در صورت جنگ با حزب الله از آن پشتیبانی خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سی ان ان به نقل از یک مقام بلندپایه امریکایی که نامش فاش نشده گزارش داد، ایالات متحده به اسرائیل اطمینان داده است که در صورت جنگ تمام عیار با جنبش شیعی حزب الله لبنان، آماده پشتیبانی از آن است.
پیش از این، سی بی اس نیوز گزارش داده بود، که مقام های امریکایی نگران هستند که اسرائیل بتواند جنگی را با جنبش شیعی حزب الله لبنان آغاز کند و بدون پشتیبانی امریکا نمی تواند با آن مقابله کند.
Двухдневные учения Армия обороны Израиля Thunderstorm на границе с Ливаном - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.12.2023
یورش ارتش اسرائیل به سنگرهای حزب الله لبنان در شب
در پیام آمده است: "مقام های ارشد امریکایی به هیئتی متشکل از مقام های ارشد اسرائیل اطمینان دادند، که اگر جنگی تمام عیار در مرز شمالی اسرائیل بین اسرائیل و حزب الله رخ دهد، دولت بایدن کاملا آماده پشتیبانی از متحد خود است".
این مقام به شبکه تلویزیونی گفت، که این تضمین ها در جریان سفر هفته روان به واشنگتن به هیئت اسرائیلی ابلاغ شده است. به گفته منابع، در این دیدار با مقام های دولت بایدن وضعیت مرزهای شمالی اسرائیل، ایران و همچنین مذاکرات برای آتش بس و آزادی گروگانان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به گفته این مقام امریکایی، امریکا ضمن ابراز آمادگی برای ارائه کمک های لازم به اسرائیل در صورت جنگ با حزب الله، اعلام کرد، که نیروهای امریکایی را در منطقه درگیری احتمالی جا به جا نخواهد کرد.
پیش از این، سی ان ان به نقل از مقام های امریکایی گزارش داده بود، که مقام های امریکایی نگرانند، که در صورت وقوع یک جنگ تمام عیار بین اسرائیل و جنبش حزب الله لبنان، سامانه های پدافند هوایی اسرائیل، به ویژه سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین، نتوانند مقابله با یورش های بازدارنده در شمال این کشور انجام دهند.
نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) روز سه شنبه از تصویب طرح های رزمی برای یورش به لبنان خبر دادند. پس از این، اسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه این کشور تهدید کرد، که جنبش شیعی حزب الله لبنان را نابود خواهد کرد و در صورت وقوع یک جنگ تمام عیار به لبنان آسیب جدی وارد خواهد کرد و افزود: اسرائیل به لحظه تصمیم گیری برای تغییر قوانین در جبهه شمالی نزدیک است.
حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله نیز روز چهارشنبه گفت، که در صورت تشدید درگیری‌ها، این جنبش می‌تواند به شمال اسرائیل یورش ببرد.
وضعیت در مرز اسرائیل و لبنان پس از آغاز عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه در اکتوبر 2023 بدتر شد. ارتش اسرائیل و رزمندگان حزب الله لبنان روزانه سنگرهای یکدیگر را در مناطق مرزی تیراندازی می کنند. به گفته وزارت خارجه لبنان، نزدیک به 100 هزار نفر در جنوب لبنان به دلیل گلوله باران اسرائیل مجبور به ترک خانه های خود شدند. طرف اسرائیلی از نزدیک به 80 هزار نفر از ساکنان شمال اسرائیل خبر داد که در وضعیت مشابهی قرار گرفتند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала