امریکا آگاهانه آموزش اوکراینی‌ها را برای پرواز با اف-16 پس می‌اندازد

© AP Photo / Stacy JonsgaardСамолет ВВС США F-16 Fighting Falcon на взлетной полосе авиабазы Holloman Air Force Base
Самолет ВВС США F-16 Fighting Falcon на взлетной полосе авиабазы Holloman Air Force Base - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.06.2024
عضو شوید
یک روزنامه ای امریکایی نوشت: ایالات متحده امریکا آگاهانه آموزش اوکراینی‌ها را برای پرواز با اف-16 پس می‌اندازد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه بریتانیایی تایمز با اشاره به الکساندر اوستینوف معاون اوکراینی و رئیس کمیسیون ویژه رادای عالی در درباره ای دیده بانی بر فراهم آوری جنگ افزارها و دیگر کمک ها به می نویسد: ایالات متحده آگاهانه آموزش اوکراینی ها را برای پرواز با هواپیماهای اف-16 پس می اندازد و تا پایان سال به دنبال بهانه است، تنها 20 خلبان آماده می شوند.
Два истребителя F-16 Fighting Falcons ВВС США во время операции НАТО Союзные силы 20 апреля 1999 года - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.05.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
اجازه ای بکارگیری جنگنده ای اف-16 از سوی دانمارک به اوکراین برای یورش به روسیه
پیش از این، پولیتیکو به نقل از یکی از مقام های پنتاگون گزارش داده بود، که کشورهای غربی نمی خواهند، پیش از دریافت شمار کافی جنگنده از سوی کیف، خلبانان اوکراینی زیادی را آموزش دهند تا آنها مهارت های خود را از دست ندهند.
دیفنس نیوز به نوبه خود خاطرنشان کرد، که کیفیت آموزش خلبانان اوکراینی برای پرواز با اف-16 چیزهای زیادی باقی می ماند و شمار خلبانانی که زیر آموزش قرار می گیرند، اندک است.
معاون با اشاره به اینکه واشنگتن به دنبال بهانه است، گفت: "این تنها یک موضوع سیاسی است. هر چیزی که ما درخواست کردیم، در واقع دریافت کردیم، اما شش ماه بعد... اگر ما جنگنده های اف-16 برای ضد یورش در سال 2023 داشتیم، داستان در کل دیگرگون بود".
اوستینوا گفت، که دیرکردن در آموزش به این معنی است که تا پایان سال تنها 20 خلبان آموزش دیده برای پرواز با جت های جنگنده اف-16 آماده خواهند بود.
این نماینده مجلس اوکراین افزود: "در حال حاضر خلبانان آموزش دیده کمتری نسبت به جنگنده ها خواهیم داشت".
به گفته وی، در حال حاضر تنها هشت خلبان اوکراینی در ایالت آریزونای امریکا و 12 خلبان در دانمارک در حال آموزش هستند.
گویا کیف با درخواست برای اختصاص حداقل ده جای دیگر در برنامه های آموزشی به واشنگتن مراجعه کرد، اما درخواست آن رد شد.
دنیس پوشیلین، رئیس جمهوری خلق دونتسک، پیشتر در مصاحبه با اسپوتنیک گفته بود، که نیروهای روسیه آماده هستند تا غرب به نیروهای مسلح اوکراین جنگنده های اف-16 را تامین کند. به گفته وی، ظاهر شدن این هواپیماها از سوی دشمن، تغییری اساسی در وضعیت جبهه ایجاد نخواهد کرد.
روسیه معتقد است که ارسال تسلیحات به اوکراین در حل و فصل تداخل دارد، کشورهای ناتو را مستقیماً در درگیری دخالت می دهد و "با آتش بازی می کند". سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب کمکی به مذاکرات نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала