- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

اجازه ای بکارگیری جنگنده ای اف-16 از سوی دانمارک به اوکراین برای یورش به روسیه

© Photo / Senior Airman Greg L. Davis, U.S. Air ForceДва истребителя F-16 Fighting Falcons ВВС США во время операции НАТО "Союзные силы" 20 апреля 1999 года
Два истребителя F-16 Fighting Falcons ВВС США во время операции НАТО Союзные силы 20 апреля 1999 года - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.05.2024
عضو شوید
وزیر امور خارجه دانمارک گفت: اوکراین می تواند از جنگنده های اف-16 برای یورش به روسیه کار بگیرد.
به گزارش اسپوتنیک، دانمارک اعلام کرد، که اجازه بکارگیری از جنگندهای اف-16 که قرار است برای کی یف فرستاده شود، برای یورش بر هدف های در روسیه را به اوکراین خواهد داد .
U.S. Air Force F-16 Fighting Falcon - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.05.2024
بازگشتن کارشناسان اوکراینی آموزش دیده برای تعمیر و نگهداری اف-16 به اوکراین
لارس لوکه راسموسن وزیر خارجه دانمارک پیش از نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در پاسخ به این پرسش که آیا دانمارک به اوکراین اجازه می دهد از جنگنده های اف-16 برای یورش به هدف های در روسیه کار بگیرد یا خیر، گفت: "بلی، این موضع جدیدی نیست، این موضوع در نظر گرفته شده است، ما این موضوع را با کمیته پیوندهای خارجی و پارلمان دانمارک مورد بحث قرار دادیم، از همان آغاز به صراحت اعلام کردیم که یورش های احتمالی بر هدف های نظامی در قلمرو متجاوزان بخشی از دفاع از خود است".
پیش از این، ایلیا یولاش، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین گفته بود، که نخستین کارشناسان تعمیر و نگهداری جنگنده اف-16 که از سوی غرب آموزش دیده اند به اوکراین باز می گردند.
سخنگوی نیروی هوایی اوکراین گفت: "نخستین کارشناسان در این زمینه (تعمیر و نگهداری از جنگندهای اف-16) آغاز به بازگشت به اوکراین کرده‌اند، جایی که می‌توانند تجربیات خود را با نیروهای ما اینجا در اوکراین به اشتراک بگذارند. نخستین جنگنده اف-16 آموزشی هم از کشور چک پیشتر به اوکراین وارد شده است".
به گفته وی، زیرساخت های لازم برای بکارگیری از جنگندهای اف-16 در اوکراین در حال آماده سازی است.
یادآوری می کنیم، که هالند و دانمارک نخستین کشورهایی بودند، که با ارائه جنگنده های اف-16 به اوکراین موافقت کردند. کاخ سفید تأیید کرده است، که اوکراین پس از تکمیل آموزش خلبانانش، هواپیماهای جنگی را از کشورهای سومی دریافت خواهد کرد. کایسا اولونگرن رئیس وزارت دفاع هالند گفت، که لاهه انتظار دارد نخستین جنگنده های اف-16 را در سال 2024 به کیف بفرستد. آجا لیابیب وزیر امور خارجه بلجیم نیز به نوبه خود گفت، که بروکسل تا سال 2028 میلادی 30 جت جنگنده اف-16 را به کیف می فرستد و نخستین هواپیما باید امسال وارد شود.
در فدراسیون روسیه با اظهار نظر درباره ای اظهارات غرب درباره ای یورش به خاک روسیه، آنها را بی پروا خواندند و اعلام کردند که آنها باعث ایجاد یک رویارویی مستقیم نظامی با مسکو می شوند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه، اظهارات دبیرکل ناتو را تحریک آمیز خواند. به گفته وی، رئیس جمهور و ارتش پاسخ احتمالی روسیه به یورش ها به خاک خود را می دانند و اقدامات متقابل مناسبی را انجام می دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала