کارشناس اندونزیایی به اسپوتنیک: امریکا باید خسارت ویران کردن افغانستان را پرداخت کند

© Sputnik / V. Kiselev /  مراجعه به بانک تصاویر Центр Кабула, Афганистан
Центр Кабула, Афганистан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.06.2024
عضو شوید
یک کارشناس اندونزیایی از سازمان ملل خواست که با فدراسیون روسیه منصفانه رفتار کند و پول بازسازی کشورهای مانند: افغانستان، لیبیا، ویتنام و عراق را از ایالات متحده پس بگیرد.
به گزارش اسپوتنیک، باکری راهاکوندینی کانی، تحلیلگر سیاسی، نظامی و اطلاعاتی اندونزیایی به اسپوتنیک گفت: سازمان ملل باید با روسیه، علی رغم "نشست های زلنسکی" منصفانه رفتار کند و از ایالات متحده و متحدانش برای بازسازی ویتنام، عراق، لیبیا و افغانستان کمک مالی دریافت کند.
بعد از خروج امریکا از افغانستان مبارزه روسیه و چین به خاطر نفوذ در منطقه آغاز میشود  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.05.2024
افزایش تهدید تروریزم با بیرون شدن امریکا از افغانستان در حال گسترش است
کانی خاطرنشان کرد: "صرف نظر از اینکه زلنسکی چه زمانی و با چه کسی می‌خواهد نشست‌های خود را برگزار کند، یک چیز مسلم است: قانون اساسی صلح جهانی عدالت است. آیا عادلانه است که روسیه گام به گام توسط کشورهای ناتو محاصره شود؟ آیا پیوستن اوکراین به ناتو عادلانه است؟ آیا منصفانه است که بودجه روسیه برای نیازهای اوکراین دریغ شود؟".
او از سازمان ملل خواست تا استانداردهای دوگانه را کنار بگذارد و توجه خود را به اقدامات ایالات متحده در جریان دهه ها معطوف کند.
این تحلیلگر نظامی چنین پیشنهاد داد: "سازمان ملل می تواند از ویتنام، عراق، لیبیا، افغانستان و... که از سوی امریکا ویران شد شروع کند و بگذارد تا امروز همه این خسارت ها را امریکا و متحدانش بپردازند".
کنفرانسی درباره ای اوکراین در تاریخ 15 تا 16 جون در سوئیس برگزار شد. بیش از 90 کشور که نیمی از آنها از اروپا هستند و همچنین هشت سازمان مشارکت خود را تایید کرده اند. در عین حال، بیانیه نهایی از سوی 11 کشور: ارمنستان، بحرین، برزیل، هند، اندونزیا، لیبیا، مکزیک، عربستان سعودی، افریقای جنوبی، تایلند و امارات متحده عربی امضا نشد. عراق و اردن سپس امضاهای خود را از این بیانیه پس گرفتند. واتیکان این سند را مطابق با وضعیت ناظر خود امضا نکرد. روسیه به این نشست دعوت نشد، چین از شرکت در آن خودداری کرد. کرملین اعلام کرد، که جستجوی راه‌هایی برای بیرون رفتن از وضعیت در مناقشه اوکراین بدون مشارکت روسیه غیرمنطقی و بیهوده است.
پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، پیشنهادات صلح جدیدی را برای حل و فصل مناقشه در اوکراین ارائه کرد که شامل به رسمیت شناختن وضعیت کریمه، جمهوری خلق دونتسک، جمهوری خلق لوهانسک، منطقه خرسون و زاپروژیا به عنوان مناطق روسیه، تحکیم کشورهای غیر متعهد و وضعیت عاری از سلاح هسته‌ای اوکراین، غیرنظامی‌سازی و غیرنظامی‌سازی آن، و لغو تحریم‌های ضد روسیه. طرف اوکراینی این ابتکار عمل را رد کرد. پوتین همچنین خاطرنشان کرد، که دوره ریاست زلنسکی به پایان رسیده است و به هیچ وجه نمی توان مشروعیت او را بازگرداند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی رهبر روسیه، تصریح کرد، که پوتین امکان مذاکره با اوکراین را رد نمی کند، زیرا مقامات قانونی دیگری در آنجا وجود دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала