افزایش تهدید تروریزم با بیرون شدن امریکا از افغانستان در حال گسترش است

© AFP 2023 / Wakil Kohsar بعد از خروج امریکا از افغانستان مبارزه روسیه و چین به خاطر نفوذ در منطقه آغاز میشود
بعد از خروج امریکا از افغانستان مبارزه روسیه و چین به خاطر نفوذ در منطقه آغاز میشود  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.05.2024
عضو شوید
شبکه خبری-تحلیلی اوراسیا در تحلیل تازه‌ای نوشته است، که تهدید "تروریزم" از افغانستان رو به افزایش است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آمو، در این تحلیل آمده است، که "تهدید دوباره و رو به افزایش تروریزم از افغانستان"، نیازمند این است که ایالات متحده راهبرد ضد تروریزم خود را مورد ارزیابی دوباره قرار دهد.
این شبکه خبری-تحلیلی همچنین نوشته است، که از سال 2001 تا اکنون، بیش از 80 هزار نیروی امنیتی و غیرنظامیان در یورش های "تروریستی" در پاکستان کشته شده‌اند که این یورشها تاثیر "ویرانگری" بر اقتصاد این کشور داشته است.
در این تحلیل آمده است، که بیرون شدن ناگهانی ایالات متحده از افغانستان یک خلاء منفی در وضعیت منطقه به وجود آورد.
White House press secretary Jen Psaki speaks with reporters in the James Brady Press Briefing Room at the White House, Friday, Nov. 19, 2021, in Washington. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.05.2024
کانگرس امریکا سخنگوی پیشین بایدن را درباره ای بیرون شدن از افغانستان "تهدید به احضار" کرد
در این تحلیل آمده است: "تعهد طالبان برای جلوگیری از تبدیل شدن افغانستان به بهشت ​​تروریزم همچنان نامشخص است".
در تحلیل شبکه خبری‌-تحلیلی اوراسیا در پیوند به هدف قرارگرفتن ایمن الظواری، رهبر شبکه القاعده در شیرپور کابل آمده است، که حضور ظواهری در کابل پیش از حذف او، نگرانی‌های جدی را برانگیخت.
این شبکه خبری-تحلیلی می‌گوید، که داعش خراسان نیز پسین ها فعالیت‌های فزاینده‌ای از خود نشان داده است و نه تنها در افغانستان؛ بلکه منطقه را نیز تهدید می‌کند.
در همین حال کارشناسان می گویند، که با بیرون شدن امریکا از افغانستان و به جا گذاشتن بیش از 7 میلیارد جنگ افزار برای یک گروه تندرو، این خود تمایل امریکا برای گسترش تروریسم در منطقه را نشان می دهد.
طالبان پیش از این همواره گفته‌اند، که گروه‌های هراس‌افکن در افغانستانِ زیر اداره آنان حضور ندارند و آنان داعش را نیز نابود کرده‌اند.
اما در آخرین مورد، در یورش مسلحانه بر گردش‌گران خارجی در بامیان 7 تن کشته شدند و مسئولیت این یورش را نیز داعش بر عهده گرفت.
پیش از این و از آغاز سال روان تا اکنون، داعش مسئولیت یورش بر مسجد امام زمان در هرات، انفجار هفته گذشته در کندهار و یورش بر کابل بانک جدید در کندهار را بر عهده گرفته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала