سخنان نبنزیا درباره ای پیامدهای عضویت فلسطین در سازمان ملل

© AP Photo / Mohammed Zaatariپرچم فلسطین
پرچم فلسطین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.06.2024
عضو شوید
نماینده ای دائم روسیه گفت: عضویت فلسطین در سازمان ملل به آغاز گفت وگوهای برابر کمک خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: روسیه متقاعد شده است که عضویت فلسطین در سازمان ملل به آغاز مذاکرات برابر بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها کمک خواهد کرد.
Протестующие во время столкновений на границе Палестины и Израиля около Рамаллы - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2024
زیان 20 میلیون دالری اسرائیل به فلسطین در هر روز
این دیپلمات روسی یادآور شد، که ایالات متحده پیش از این قطعنامه ای را که به مجمع عمومی توصیه می کرد فلسطین را به عضویت سازمان ملل متحد بپذیرد وتو کرده بود و تهدید کرده بود که در صورت تجدیدنظر در این موضوع این کار را دوباره انجام خواهد داد.
نبنزیا خاطرنشان کرد: "در درک امریکا، مسائل به رسمیت شناختن فلسطین و پذیرش آن در سازمان ملل باید از طریق مذاکره مستقیم با اسرائیل حل شود. در همان زمان، خود ایالات متحده آنها را "وتو" کرد و با تحمیل رویکردهای یک جانبه، چارچوب حقوقی بین المللی به رسمیت شناخته شده را با ساختار "دو دولت" مورد تایید جامعه بین المللی دور زد".
وی تصریح کرد: با این حال، موضع واشنگتن "به ویژه در پس‌زمینه رویدادهای خونین غزه، کمتر و کمتر در جهان درک می‌شود".
نبنزیا گفت: "ما متقاعد شده‌ایم که عضویت فلسطین در سازمان ملل به آغاز روند مذاکره بر مبنای مساوی بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها در مورد مجموعه‌ای از مسائل مربوط به وضعیت نهایی کمک می‌کند، که نتیجه آن ایجاد کشور فلسطین در مرزهای 1967 با پایتخت آن در اورشلیم شرقی، همزیستی در صلح و امنیت با اسرائیل مطابق با تصمیمات حقوقی بین المللی تایید شده است".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала