برآورد زیان کشورهای گروه-7 در صورت بازگیری دارایی های روسیه

© AP Photo / Luca BrunoМировые лидеры на саммите G7
Мировые лидеры на саммите G7 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2024
عضو شوید
برآورد شده است، که در صورت بازگیری دارایی های روسیه، کشورهای گروه-7 ممکن است 83 میلیارد دالر زیان کنند.
به گزارش اسپوتنیک، بازگیری دارایی های مسکو از سوی کشورهای گروه-7 می تواند نزدیک به 83 میلیارد دالر برای آنها هزینه داشته باشد - این مبلغی است که آنها در اقتصاد روسیه سرمایه گذاری کردند، اسپوتنیک برپایه داده های خدمات آماری ملی برآورد کرد.
برپایه برآورد این آژانس، حجم سرمایه گذاری مستقیم در اقتصاد روسیه اعضای گروه-7 در پایان سال 2022 (در حال حاضر اطلاعات جدیدتری وجود ندارد) به 82.8 میلیارد دالر رسیده است.
Канцлер Германии Олаф Шольц, президент США Джо Байден, премьер-министр Японии Фумио Кисида, Владимир Зеленский, президент Франции Эммануэль Макрон, премьер-министр Канады Джастин Трюдо и премьер-министр Великобритании Риши Сунак в заключительный день саммита G7 в Хиросиме, Япония - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.06.2024
پولیتیکو نشست گروه-7 در ایتالیا را "مرغ آبی های لنگ" نامید
بزرگترین سرمایه گذار بریتانیا بود، که برپایه آخرین داده های موجود، دارایی های آن 18.9 میلیارد دالر برآورد شده است. آلمان (17.3 میلیارد)، فرانسه (16.6 میلیارد) و ایتالیا (12.9 میلیارد دالر) در رتبه های بعدی قرار دارند. سرمایه‌گذاری‌های سرمایه‌گذاران امریکایی 9.6 میلیارد دالر، جاپانی - 4.6 میلیارد دالر و کانادایی - 2.9 میلیارد دالر بوده است.
رهبران کشورهای گروه 7 روز جمعه در بیانیه ای پس از نشست سران در ایتالیا، رسماً قصد خود را برای پیشکش وام به ارزش حدود 50 میلیارد دالر تا پایان سال به اوکراین تایید کردند، که از جای درآمدهای حاصل از دارایی های بسته شده روسیه بازپرداخت می شود. آنها همچنین از مسکو خواستند 486 میلیارد دالر برای خساراتی که ادعا می شود، به کیف وارد شده است، پرداخت کند و تهدید کردند که تا آن زمان وجوه بلوکه شده روسیه را لغو نخواهند کرد.
از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، اتحادیه اروپا و کشورهای گروه-7 تقریبا نیمی از ذخیره های ارزی مسکو را به ارزش تقریبی 300 میلیارد یورو بسته کرده اند. بیش از 200 میلیارد در اتحادیه اروپا است که عمدتاً در حساب های Euroclear بلجیمی است.
وزارت خارجه روسیه، این را دزدی خواند و اشاره کرد که بروکسل دارایی های دولتی کشور را هدف قرار داده است. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه هشدار داد، که در صورت بازگیری ذخیره های روسیه، پاسخگو خواهد بود. به گفته وی، مسکو همچنین این فرصت را دارد که وجوهی را که کشورهای غربی در روسیه نگه داشته اند، پس ندهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала