پولیتیکو نشست گروه-7 در ایتالیا را "مرغ آبی های لنگ" نامید

© AP Photo / Stefan Rousseau/PoolКанцлер Германии Олаф Шольц, президент США Джо Байден, премьер-министр Японии Фумио Кисида, Владимир Зеленский, президент Франции Эммануэль Макрон, премьер-министр Канады Джастин Трюдо и премьер-министр Великобритании Риши Сунак в заключительный день саммита G7 в Хиросиме, Япония
Канцлер Германии Олаф Шольц, президент США Джо Байден, премьер-министр Японии Фумио Кисида, Владимир Зеленский, президент Франции Эммануэль Макрон, премьер-министр Канады Джастин Трюдо и премьер-министр Великобритании Риши Сунак в заключительный день саммита G7 в Хиросиме, Япония - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.06.2024
عضو شوید
این روزنامه می نویسد، که بیشتر سران کشورهای گروه-7 اکنون "به شدت به قدرت چسبیده اند".
به گزارش اسپوتنیک، نسخه اروپایی روزنامه پولیتیکو دیدگاهش را درباره نشست گروه هفت چنین بیان کرده است: نشست گروه هفت (G7) که روز پنجشنبه در ایتالیا گشایش می شود، نشستی با سیاستمداران ضعیف و به سختی نمایش قدرت غربی خواهد بود.
به گفته این روزنامه، شرکت کنندگان در نشست "شش مرغ آبی لنگ و [نخست وزیر ایتالیا] جورجیو ملونی" خواهند بود. بیشتر سران کشورهای گروه-7 اکنون با مشکلات و بحران‌های سیاسی داخلی مختلف، از آن میان در پس‌زمینه انتخابات پسین پارلمان اروپا، روبرو هستند و "به شدت به قدرت چسبیده‌اند".
Лидеры G7 во время совместного фотографирования в храме Ицукусима, Хиросима - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.05.2023
"شکست غرب" به عنوان نشانه ای از درماندگی گروه-7 در برابر روسیه
این نشریه سخنان ایوو دالدر سفیر پیشین ایالات متحده در ناتو (2009-2013) را چنین نقل می کند: "به استثنای ملونی، همه رهبران در نشست گروه-7 بسیار ضعیف هستند".
این کارشناس توضیح داد، که جاستین ترودو نخست وزیر کانادا احتمالا در انتخابات بعدی پیروز نخواهد شد و همین سرنوشت ممکن است در انتظار جو بایدن، رئیس جمهور امریکا باشد. او همچنین دیدگاه ای اولاف شولتس، نخست وزیر آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا را "مرد مرده‌ای در حال راه رفتن" خواند. در نهایت، فومیو کیشیدا، نخست وزیر جاپان نیز "مشکلات جدی در داخل کشور" دارد.
پولیتیکو ادعا می کند، که تنها شرکت کننده در نشست گروه-7 که در موقعیت قوی قرار داشت، رئیس دولت ایتالیا، جورجیا ملونی است. با توجه به کارکرد قوی حزب برادران ایتالیا در انتخابات اخیر پارلمان اروپا، او این فرصت را دارد که نقش تعیین کننده ای در شکل دادن به سیاست بروکسل ایفا کند. به ویژه، همانطور که این نشریه به نقل از مقامات ایتالیایی که به شرط ناشناس ماندن با گفت و گو کننده موافقت کرده اند، می نویسد: ملونی قصد دارد در مذاکرات با رهبران اتحادیه اروپا در مورد توزیع پست های برتر در جامعه، از جمله انتصاب دوباره ای احتمالی رئیس اتحادیه کمیسیون اروپا، اورسولا فون در لاین، برای دومین دوره شرکت کند.
در عین حال، ایتالیا یکی از به اصطلاح ابرقدرت ها نیست و بنابراین نفوذ ملونی به دلیل موقعیت کشورش در عرصه بین المللی محدود می شود.
نشست سران گروه-7 امسال به ریاست ایتالیا برگزار می شود. رهبران گروه-7 از 13 تا 15 جون در استراحتگاه بورگو اگنازیا/ Borgo Egnazia در منطقه جنوبی ایتالیا در پوگلیا/ Puglia گرد هم خواهند آمد. پیش بینی می شود موضوعات اصلی این نشست اوکراین، وضعیت خاورمیانه و مهاجرت باشد. طرف جاپانی همچنین قصد دارد توجه را به وضعیت منطقه آسیا و اقیانوسیه جلب کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала