- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

ناتوانی آلمان در دادن سامانه های دفاع هوایی پاتریوت به اوکراین

© AP Photo / Czarek Sokolowskiسیستم دفاع ضد راکتی آمریکا
سیستم دفاع ضد راکتی آمریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.06.2024
عضو شوید
وزیر دفاع آلمان گفت: آلمان نمی‌تواند سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت اضافی را در اختیار اوکراین قرار دهد.
به گزارش اسپوتنیک، بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان روز پنجشنبه گفت: آلمان نمی‌تواند سامانه‌های موشکی ضد هوایی پاتریوت (SAM) اضافی را به اوکراین عرضه کند، زیرا پیش از این 3 سامانه اختصاص داده شده است که یک چهارم آن چیزی است، که پیش از این اختصاص داده شده بود، بنابراین اکنون به شریک ها بستگی دارد.
На польской военной базе Моронг, где размещена батарея американских ракет противовоздушной обороны Patriot - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2024
دادن یک سامانه دفاع هوایی پاتریوت دیگر به اوکراین از سوی آلمان
پیستوریوس پیش از نشست وزیران دفاعی ناتو گفت: "ما پیش از این سه سیستم تحویل داده‌ایم، این یک چهارم ذخایر ما است. هیچ راهی برای تامین بیش از این سه سیستم وجود ندارد. اکنون شریک های ما باید سیستم‌های (Patriot/پاتریوت) را تامین کنند".
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره فرستادن جنگ افزارها به اوکراین فرستاده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، که هر محموله ای که دربرگیرنده ای جنگ افزارها برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، که کشورهای ناتو با فرستادن جنگ افزارها به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند".
سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف خاطرنشان کرد، که پمپاژ اوکراین با جنگ افزارها از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف گفت، که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین مشارکت دارند، "از آن میان نه تنها با تهیه جنگ افزار، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала