امریکا از ناتو خواست تا برای "جنگ طولانی" با روسیه آماده شود

© Depositphotos.com / JaneUKФлаги НАТО и России
Флаги НАТО и России - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.06.2024
عضو شوید
مرکز پژوهش های راهبردی و بین المللی امریکا نوشت: ناتو باید برای یک سناریوی طولانی جنگ با روسیه آماده شود.
به گزارش اسپوتنیک، بر پایه گزارشی که روز سه شنبه از سوی تحلیلگران مرکز پژوهش های راهبردی و بین المللی مستقر در واشنگتن (CSIS) منتشر شد، آمده است: کشورهای ناتو باید با افزایش هزینه های دفاعی و تقویت قابلیت های نظامی-صنعتی خود برای یک سناریوی "جنگ طولانی" با روسیه آماده شوند.
زمان انتشار این مطالب همزمان با نشست ناتو واشنگتن در ماه جولای بود، که در آن روسیه جایگاه اصلی را در دستور کار دارد.
در این گزارش آمده است، که در جریان دو سال گذشته، این ائتلاف به لطف مفهومی که در نشست تابستانی 2022 در مادرید به تصویب رسید، "پیشرفت قابل توجهی" در آماده سازی برای درگیری احتمالی با مسکو داشته است.
این داده ها در مدرکی با عنوان "بازگشت به آینده" نامیده می شود، که اشاره ای به واقعیت های جنگ سرد است. روسیه جایگاه مهم‌ترین و مستقیم‌ترین تهدید امنیتی را در خود دریافت کرده است و از این رو پژوهشگران در این فکر هستند که آیا در واقعیت‌های کنونی، ناتو آماده جنگی طولانی با آن است؟
Russia NATO - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.06.2024
ارزیابی رویارویی مستقیم ناتو با روسیه از سوی معاون پیشین دبیرکل این اتحادیه
نویسندگان این گزارش چنین استدلال می کنند: "یافته های این گزارش نشان می دهد که این ائتلاف از نظر افزایش هزینه های دفاعی، آمادگی نیرو، فرماندهی و کنترل، تمرینات و پیوستن فنلند و سویدن پیشرفت قابل توجهی داشته است. با این حال، در حالی که ناتو ممکن است برای جنگ آماده باشد، این پرسش باقی می‌ماند که آیا این سازمان برای جنگ طولانی آماده است یا خیر".
به گفته تحلیلگران، برای تکمیل آمادگی برای چنین سناریویی، متحدان "هنوز باید هزینه بیشتری بپردازند، قابلیت‌های نظامی-صنعتی ایجاد کنند، شکاف‌های مهم در سلاح‌ها را ببندند و انعطاف‌پذیری ملی را تقویت کنند".
پسین ها در غرب بیشتر و بیشتر درباره ای درگیری مسلحانه مستقیم بین اتحاد و فدراسیون روسیه صحبت می شود.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در مصاحبه با روزنامه نگار امریکایی تاکر کارلسون، به طور گسترده روشنگری کرد، که مسکو قرار نیست به کشورهای ناتو یورش ببرد، این بی معنی است.
وی خاطرنشان کرد، که سیاستمداران غربی پیهم مردم خود را با تهدیدهای خیالی روسیه می ترسانند تا توجه را از مشکلات داخلی منحرف کنند، اما "افراد باهوش به خوبی درک می کنند که این یک جعلی است".
کرملین تاکید کرد، که فدراسیون روسیه اقداماتی را که به طور بالقوه برای منافع آن خطرناک است نادیده نخواهد گرفت. در سال های پسین، روسیه به فعالیت بی سابقه ناتو در امتداد مرزهای غربی خود اشاره کرده است. این ائتلاف در حال گسترش ابتکارات است و آن را "محدود کردن تجاوز روسیه" می نامد. مسکو بارها نسبت به افزایش نیروهای اتحاد در اروپا ابراز نگرانی کرده است. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، که روسیه همچنان برای گفتگو با ناتو باز است، اما بر مبنای برابر، در حالی که غرب باید مسیر خود را به سوی نظامی کردن قاره کنار بگذارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала