ارزیابی رویارویی مستقیم ناتو با روسیه از سوی معاون پیشین دبیرکل این اتحادیه

© Russia-NATORussia NATO
Russia NATO - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.06.2024
عضو شوید
معاون پیشین دبیرکل ناتو گفت: خطر رویارویی مستقیم با روسیه صفر است.
به گزارش اسپوتنیک، رز گوتمولر معاون دبیرکل پیشین ناتو به اسپوتنیک گفت: خطر رویارویی مستقیم بین روسیه و ناتو صفر است، زیرا ائتلاف اتلانتیک شمالی هرگز به روسیه یورش نخواهد برد.
معاون پیشین دبیرکل و همچنین معاون پیشین وزیر خارجه امریکا در امور کنترل جنگ افزارها گفت: "خطر جنگ بین ناتو و روسیه از دیدگاه ناتو صفر است، زیرا ناتو یک اتحاد دفاعی است و هرگز برای یورش به روسیه تهاجمی عمل نخواهد کرد".
Генсек НАТО Йенс Столтенберг в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.06.2024
استولتنبرگ: روسیه صنعت دفاعی خود را سریعتر از ناتو نیرو بخشیده است
او گفت، که عملیات ویژه روسیه نگران‌کننده است، اما به گفته ای او "تا آنجا که به ناتو مربوط می‌شود، این صرفاً مربوط به دفاع است، نه تجاوز".
یادآوری می کنیم، که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در مصاحبه با روزنامه نگار امریکایی تاکر کارلسون، به تفصیل توضیح داد، که مسکو قرار نیست به کشورهای ناتو حمله کند، این بی معنی است. رهبر روسیه خاطرنشان کرد، که سیاستمداران غربی مرتباً مردم خود را با تهدید خیالی روسیه می ترسانند تا توجه را از مشکلات داخلی منحرف کنند، اما "افراد باهوش به خوبی درک می کنند که این یک جعلی است".
پوتین افزود: کشورهای غربی درک کرده اند که شکس راهبردی روسیه در مناقشه با اوکراین غیرممکن است، بنابراین آنها باید به گام های بعدی خود فکر کنند، در حالی که مسکو آماده گفتگو است.
در پایان سال 2021، روسیه پیش نویس معاهده با ایالات متحده و توافقنامه با ناتو در مورد تضمین های امنیتی را منتشر کرد و در 26 جنوری، ایالات متحده و ناتو پاسخ نوشتاری به این پیشنهادات را به مسکو ارائه کردند. در پیش نویس توافقنامه تضمین های امنیتی با ناتو، روسیه پیشنهاد کرد که گسترش بیشتر ائتلاف و پیوستن اوکراین به آن را کنار بگذارد و از فعالیت های نظامی در خاک اوکراین و دیگر کشورهای اروپای شرقی، ماوراء قفقاز و آسیای مرکزی صرف نظر کند. روسیه معتقد است که ارسال تسلیحات به اوکراین در حل و فصل تداخل دارد، کشورهای ناتو را مستقیماً در درگیری دخالت می دهد و "با آتش بازی می کند".
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. به گفته وی، ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری دخالت دارند، از جمله نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها. کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب کمکی به مذاکرات نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала