استولتنبرگ: روسیه صنعت دفاعی خود را سریعتر از ناتو نیرو بخشیده است

© AP Photo / Olivier MatthysГенсек НАТО Йенс Столтенберг в Брюсселе
Генсек НАТО Йенс Столтенберг в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.06.2024
عضو شوید
دبیرکل ناتو پذیرفت، که روسیه به سرعت صنعت دفاعی خود را نیرو بخشیده است.
به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در مصاحبه با اسکای نیوز پذیرفت، که روسیه صنعت دفاعی خود را سریعتر از حد انتظار نیروبخشیده است و از اینکه کشورهای عضو این پیمان برعکس زمان زیادی را در افزایش تولید جنگ افزارها از دست داده اند، گلایه کرد.
استولتنبرگ گفت: "درست است که روسیه توانسته است صنعت دفاعی خود را سریعتر از آنچه ما انتظار داشتیم نیروبخشیده است، و درست است که متحدان ناتو زمان بیشتری را صرف افزایش تولید کرده اند".
جنز استولتنبرگ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.05.2024
استولتنبرگ: ناتو برنامه ای برای فرستادن نیرو به اوکراین ندارد
پیشتر دیفنس نیوز گزارش داده بود، که مقام های نظامی امریکایی و اروپایی که پیش از این اعلام کرده بودند ارتش روسیه ظاهراً متحمل خسارات نظامی زیادی شده است، در ماه های پسین آغاز به اعتراف کردند، که بسیار سریعتر از آنچه انتظار داشتند در حال بهبود است.
دیمیتری فئوکتیستوف، سفیر روسیه در آرژانتین روز دوشنبه گفت، که ناتو با پشتیبانی از اوکراین، سیستم تجارت جهانی تسلیحات را که می تواند تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی باشد، بی اعتبار کرده است.
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ای فرستادن جنگ افزارها به اوکراین فرستاده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، که هر محموله ای که دربرگیرنده ای جنگ افزارها برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، که کشورهای ناتو با فرستادن جنگ افزار به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف خاطرنشان کرد، که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف گفت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین"از جمله نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و دیگر کشورها شرکت دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала