کرملین: نشست سوئیس درباره ای اوکراین پوچ خواهد بود

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر Пресс-секретарь президента России Дмитрий Песков
Пресс-секретарь президента России Дмитрий Песков - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2024
عضو شوید
سخنگوی رسانه ای رئیس جمهور روسیه گفت، که نشست سوئیس درباره ای اوکراین یک رویداد پوچ خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین گفت، که نشست سوئیس درباره ای اوکراین یک رویداد پوچ و بی ارزش خواهد بود.
دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در حاشیه مجمع اقتصادی سنت پترزبورگ گفت: "از نقطه نظر خبری و نوآوری و همچنین رویدادی و محتوایی این کنفرانس یک رویداد پوچ و توخالی است. شرکت در آن مربوط می شود به نگرش و دیدگاه حاکمیتی هر کشور، اینکه بخواهد در این رویداد شرکت کند یا نه".
Заместитель руководителя администрации президента - пресс-секретарь президента РФ Дмитрий Песков - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.06.2024
کرملین: سوئیس تا حد زیادی بی طرفی خود را از دست داده است
یادآوری می کنیم، که سوئیس در روزهای 15 تا 16 جون در نزدیکی شهر لوسرن میزبان کنفرانس صلح اوکراین خواهد بود. روسیه در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد.
ولادیمیر خوخلوف، سخنگوی سفارت روسیه در برن به اسپوتنیک گفته بود، که سوئیس برای روسیه دعوتنامه ای برای شرکت در نشست اوکراین ارسال نکرده است و مسکو در هر حال شرکت نخواهد کرد.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه نیز به نوبه خود گفت که روند مذاکرات اوکراین بدون مشارکت روسیه بی معنی است، اما باید درک کرد که چه فرمول صلحی در نشست سوئیس مورد بحث قرار خواهد گرفت.
پیش از این، مسکو بارها اعلام کرده است، که برای مذاکره آماده است، اما کی یف در سطح قانونگذاری آن را ممنوع کرده است. غرب مدام از روسیه برای مذاکره دعوت می کند که مسکو برای آن آمادگی نشان می دهد، اما در عین حال، غرب امتناع دائمی کی یف از شرکت در گفتگو را نادیده می گیرد. پیش از این، کرملین اعلام کرده بود که هیچ پیش نیازی برای انتقال وضعیت اوکراین به یک مسیر صلح آمیز وجود ندارد، اولویت مطلق روسیه دستیابی به اهداف عملیات ویژه است که در حال حاضر این امر تنها با ابزار نظامی امکان پذیر است. کرملین همچنین اعلام داشت، وضعیت اوکراین می تواند به سمت مسالمت آمیز حرکت کند، مشروط بر اینکه وضعیت واقعی و حقایق جدید در نظر گرفته شود؛ تمام خواسته های مسکو به خوبی روشن و شناخته شده است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بعدها گفت که اگر اوکراین خواهان مذاکره است، پس نیازی به ژست‌های نمایشی نیست، باید فرمان منع مذاکره با روسیه را لغو کند. به گفته وی، مسکو هرگز مخالف حل مناقشه اوکراین از طریق راه‌های مسالمت‌آمیز نبوده، اما مشروط به رعایت تضمین های امنیتی مد نظر روسیه است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала