- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

غرب در بیانیه نرماندی متعهد شد که به کیف "در حد نیاز" کمک کند

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر Эмблема НАТО на Европейской площади в Киеве
Эмблема НАТО на Европейской площади в Киеве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2024
عضو شوید
کشورهای غربی در بیانیه نرماندی متعهد شدند به کمک به کیف ادامه دهند.
به گزارش اسپوتنیک، اعلامیه نرماندی که روز پنجشنبه به مناسبت هشتادمین سالگرد فرود متحدان غربی در اروپا منتشر شد، هدف ایالات متحده، کانادا و شریک های اروپایی آنها پشتیبانی از اوکراین "تا زمانی که لازم باشد" تا زمانی که صلح در اروپا برقرار شود، هستند.
برنامه ارتباط مستقیم و کنفرانس مطبوعاتی در قالب ترکیبی تحت عنوان نتایج سال با ولادیمیر پوتین برگزار می شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.05.2024
پوتین درباره ای یورش کیف به فدراسیون روسیه: ناتو باید بفهمد که با چه چیزی بازی می کند
در مدرکی که از طرف ایالات متحده امریکا، کانادا، استرالیا، بریتانیا و همچنین بیش از ده ها کشور غربی منتشر شده، آمده است: "امروزه، این اصول پایه همکنشی های ما با دیگر نقاط جهان باقی مانده است، زیرا ما خودمان در تلاش برای تقویت هنجارهای جهانی، ترویج ارزش ها و پشتیبانی از توسعه پایدار برای همه هستیم. آنها ما را در تلاش‌هایمان برای پشتیبانی از اوکراین در دفاع از خود در برابر جنگ تهاجمی روسیه تا زمانی که برای بازگرداندن صلح در اروپا لازم است، راهنمایی می‌کنند".
امضاکنندگان این بیانیه تاکید کردند، که به ناتو نقشی محوری در حفظ امنیت اروپا، فراآتلانتیک و جهانی می‌دهند. استدلال می‌شود، که اتحاد آتلانتیک شمالی و مشارکت‌های مرتبط "ماهیتی کاملاً تدافعی دارند و هیچ تهدیدی برای امنیت دیگر کشورها ایجاد نمی‌کنند". وظیفه اصلی تلاش های جمعی کشورهای متحد "نگهبانی و حفظ صلح" عنوان شده است.
افزون بر این، این مدرک به طور خاص به لزوم حفظ اصل مصون‌ناپذیری تمامیت ارضی دولت‌های منفرد و غیرقابل قبول بودن ترسیم دوباره ای آنها با زور اشاره می‌کند: "زمانی که سربازان متفقین 80 سال پیش در نرماندی فرود آمدند، آنها تازه سفر طولانی و قهرمانانه خود را به سوی پیروزی آغاز کرده بودند. این پیروزی برای آزادی و همه آن اصولی بود که نظم جهانی ما بر اساس آن استوار است و اکنون دوباره در معرض تهدید قرار گرفته است. به شجاعت آنها، اجازه دهید وظیفه تاریخی خود را برای دفاع از این آرمان ها به یاد بیاوریم".
یادآوری می کنیم، که روسیه بر این باور است که فرستادن جنگ افزارها به اوکراین در حل و فصل تداخل دارد، کشورهای ناتو را مستقیماً در درگیری دخالت می دهد و "با آتش بازی می کند". سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. به گفته وی، ایالات متحده و ناتو مستقیماً در این درگیری دخالت دارند، از جمله نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها. کرملین اعلام کرد، که پمپاژ اوکراین با جنگ افزارها از غرب کمکی به مذاکرات نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала