کشته و زخمی شدن 4 طالب از سوی نیروهای جبهه مقاومت در فراه و هرات

© National Resistance Front of Afghanistanکشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت 
کشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2024
عضو شوید
جبهه مقاومت ملی افغانستان از کشته و زخمی کردن 4 جنگجوی طالبان در ولایت های فراه و هرات از سوی نیروهایش خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، جبهه مقاومت با نشر خبرنامه ای امروز پنجشنبه نوشت: "نیروهای جبهه مقاومت ملی افغانستان در ولایت‌های فراه و هرات دو عملیات چریکی جداگانه راه‌اندازی کردند که منجر به مرگ و زخمی شدن چهار طالب تروریست شده است".
این جبهه در ادامه نوشته است: "عملیات چریکی در شهر فراه ساعت 8:10 شب‌گذشته (چهارشنبه، 17 جوزا) راه‌اندازی شد که در نتیجه آن قاری عبدالمتین، معاون اداره پاسپورت طالبان برای این ولایت کشته شد و یک تن از همکاران این تروریست زخمی شده است".
کشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.06.2024
کشته و زخمی شدن سه طالب از سوی نیروهای جبهه مقاومت در کابل
این جبهه افزوده است: "همچنان نیروهای جبهه مقاومت ملی در عملیات دیگر که در ناحیه 12 شهر هرات راه‌اندازی کردند یک طالب تروریست را به هلاکت رساندند و یک تروریست دیگر را زخمی کردند".
این جبهه درباره ای تلفات نیروهایش در این یورش های نوشته است، که در این عملیات‌ها به نیروهای جبهه مقاومت ملی آسیبی نرسیده است.
این جبهه خاطر نشان کرده است، که نیروهای جبهه مقاومت ملی عملیات‌های هدفمند خود را در مناطق مختلف کشور به منظور نابودی طالبان تروریست بیش از هر زمان دیگر شدت بخشیده و به بسیج هرچه بیشتر نیروهای خود در برابر این گروه تروریستی ادامه خواهد داد.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از یک معامله پیچیده و پنهان با امریکا در دوحه پایتخت قطر، در پانزدهم ماه اگوست سال 2021 جنگجویان این گروه وارد کابل شدند و کنترل افغانستان را به دست گرفت.
در جریان دو هفته آخر ماه اگوست، تخلیه دسته جمعی شهروندان کشورهای غربی و افغانستانی های همکار با آنها از فرودگاه کابل که زیر نگهبانی نظامیان امریکایی بود، صورت گرفت. در شب 31 اگوست، ارتش ایالات متحده فرودگاه کابل را ترک کرد و به نزدیک به 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان پایان داد. در آغاز ماه سپتمبر همان سال، ترکیب دولت موقت تک قومی و تک گروهی طالبان افغانستان به ریاست محمد حسن آخوند که در دوره اول حکومت طالبان* سرپرست وزارت امور خارجه بود و زیر تحریم های سازمان ملل از سال 2001 بود، اعلام شد.
و از آن زمان تاکنون با رفتار تندروانه شهروندان افغانستان به ویژه بانوان را به تنگنا قرار داده است.
با وجود اعلان بخشش عمومی از سوی رهبر این گروه، اما جنگجویان این گروه تاکنون بیش از دو هزار نظامیان و کارمندان حکومت پیشین را زندانی، شکنجه و کشته اند.
در ماه های پسین یورش های جبهه های مخالف گروه طالبان بر جنگجویان این گروه افزایش پیدا کرده و تاکنون صدها تن از جنگجویان این گروه در یورش های جبهه های مخالف این گروه کشته و زخمی شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала