چرایی نبود غربی ها در بریکس از دید فیلسوف روسی

© Sputnik / Grigory Sysoev  /  مراجعه به بانک تصاویر Лидер Международного Евразийского движения Александр Дугин во время церемонии прощания с дочерью Дарьей Дугиной
Лидер Международного Евразийского движения Александр Дугин во время церемонии прощания с дочерью Дарьей Дугиной  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2024
عضو شوید
دانشمند روسی گفت: غرب بیرون از بریکس است زیرا آنها بر این باور هستند، که تنها تمدن غربی در جهان وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر دوگین، فیلسوف، دانشمند علوم سیاسی و جامعه شناس روسی، در مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ گفت: "بریکس گفت و گوی فرهنگ ها است و غرب همچنان بیرون از بریکس است، زیرا آنها اصرار دارند که فرهنگ و تمدن دیگری جز غربی وجود ندارد".
انجمن تخصصی بریکس "نقش بریکس در جستجوی نظم نوین جهانی" در تاریخ 6 جون در مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ برگزار می شود، که این نشست ها از سوی گروه رسانه ای روسیه امروز به همراه خبرگزاری شین هوا برگزار می شود.
Работа ПМЭФ-2024, Россия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2024
مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ: بیشتر شرکت ها در روسیه شریک های در کشورهای بریکس دارند
دوگین در نشست انجمن کارشناسی بریکس گفت: "بریکس از فرهنگ ها تشکیل شده است. بریکس گفت و گوی فرهنگ ها است. سخن گفتن از بریکس شد، ما در حال حاضر در مورد این مدل کاملاً جدید چند قطبی صحبت می کنیم، جایی که غرب وجود ندارد. در حالی که غرب از بازی بیرون است، زیرا اصرار دارد که هیچ فرهنگ و تمدنی وجود ندارد، تنها یک تمدن غربی وجود دارد و آن تنها است. بنابراین، کشورهای بریکس با این هژمونی، این رویکرد استعماری نژادپرستانه مخالفند".
این فیلسوف بریکس را "وحدت متفاوت" خواند و خاطرنشان کرد: بین جهان اسلام و هند، بین الگوی چینی و الگوی اسلامی، بین هند و چین، افریقا و جهان اسلام و روسیه به عنوان یک کشور ارتدوکس، تضادهای زیادی وجود دارد. یکی دیگر از نظام های ارزشی متفاوت است، اما وجه اشتراک همه این کشورها این است که تمدن هایی بر اساس ارزش های سنتی می سازند.
دوگین اضافه کرد: "و غرب ارزش های غیر سنتی، ارزش های ضد سنتی را به ما تحمیل می کند. و او نه تنها تحمیل می کند، بلکه معتقد است که آنها باید تنها باشند".
این فیلسوف خاطرنشان کرد: "کشورهای عضو بریکس نه تنها فرهنگ خود را به یکدیگر تحمیل نمی کنند، بلکه به ارزش های کشورهای شریک خود نیز احترام می گذارند".
یادآوری می کنیم، که در روز نخست جنوری، روسیه رئیس بریکس برای امسال شد و این با پیوستن اعضای جدید به این سازمان آغاز شد. افزون بر فدراسیون روسیه، برزیل، هند، چین و افریقای جنوبی، اکنون شامل مصر، اتیوپی، ایران، امارات و عربستان سعودی است. ریاست بریکس روسیه با شعار تقویت چندجانبه گرایی برای توسعه و امنیت عادلانه جهانی برگزار می شود. به عنوان بخشی از ریاست خود، فدراسیون روسیه بیش از 200 رویداد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را سازماندهی می کند.
پیش از این پاول کنیازف، سوشرپا فدراسیون روسیه در بریکس گفته بود، که روسیه انتظار دارد حدود 20 تا 25 کشور در شورای وزیران خارجه بریکس در نیژنی نووگورود حضور داشته باشند.
مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ (SPIEF) از 5 تا 8 جون برگزار می شود. اسپوتنیک شریک اطلاعاتی این انجمن است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала