چین از امریکا می خواهد فرستادن سیگنال های اشتباه به تایوان را متوقف کند

CC0 / WhisperToMe / Центральное здание Министерства иностранных дел Китайской Народной Республики в Пекине
Центральное здание Министерства иностранных дел Китайской Народной Республики в Пекине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.06.2024
عضو شوید
وزارت خارجه چین گفت: ما از ایالات متحده می‌خواهیم که فرستادن سیگنال‌های اشتباه به جدایی‌طلبان را متوقف کند.
به گزارش اسپوتنیک، مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین روز چهارشنبه گفت، که واشنگتن باید به اصل "چین واحد" احترام بگذارد و سیگنال های اشتباهی را به نیروهای جدایی طلب مدافع "استقلال تایوان" نفرستد.
Президент Джо Байден во время выступления в Кросс-холле Белого дома в Вашингтоне, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.06.2024
بایدن دخالت ارتش این کشور برای کمک به تایوان در صورت یورش چین را رد نکرد
پیش از این، جو بایدن، رئیس جمهور امریکا در مصاحبه با تایم گفته بود، که در صورت تهاجم چین به جزیره، اجازه دخالت ارتش امریکا برای کمک به تایوان را می دهد. در همان زمان، بایدن از پاسخ به این پرسش که آیا ایالات متحده می تواند از پایگاه های خود در فیلیپین و جاپان برای انجام یورش ها کار بگیرد، خودداری کرد.
مائو نینگ گفت: "ما از ایالات متحده می خواهیم که از فرستادن سیگنال های دروغین به هر شکلی به نیروهای جدایی طلب طرفدار تایوان دست بردارد".
این دیپلمات تاکید کرد، که پکن از ایالات متحده می خواهد که تحویل جنگ افزارها به جزیره را متوقف کند، صادقانه به اصل "چین واحد" و مفاد سه بیانیه مشترک پایبند باشد و به تعهد خود مبنی بر عدم حمایت از "استقلال تایوان" پایبند باشد.
مائو نینگ خاطرنشان کرد، که هیچ فشار یا تهدیدی نمی تواند عزم راسخ، اراده راسخ و توانایی بالای دولت و مردم چین برای دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی را متزلزل کند.
این دیپلمات با تاکید بر اینکه مردم چین به طور مستقل نحوه حل این موضوع را تعیین خواهند کرد، افزود: "تایوان بخشی جدایی ناپذیر از خاک چین است و موضوع تایوان صرفاً موضوع داخلی چین است و هیچ گونه مداخله خارجی را تحمل نمی کند".
پکن تایوان را بخشی جدایی ناپذیر از جمهوری خلق چین می داند و پایبندی به اصل "چین واحد" پیش نیاز دیگر کشورهایی است که مایل به برقراری یا حفظ روابط دیپلماتیک با جمهوری خلق چین هستند.
اصل "چین واحد" و عدم به رسمیت شناختن استقلال تایوان نیز با وجود اینکه در زمینه های مختلف با تایپه تماس نزدیک دارند و تسلیحات این جزیره را تامین می کنند، از سوی ایالات متحده نیز رعایت می شود. پس از بازدید نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان ایالات متحده، در آغاز اگوست 2022، وضعیت اطراف تایوان به طور قابل توجهی بدتر شد. چین که این جزیره را یکی از استان های خود می داند، سفر پلوسی را به عنوان حمایت امریکا از جدایی طلبی تایوان محکوم کرد و تمرینات نظامی گسترده ای برگزار کرد. روابط رسمی بین دولت مرکزی چین و ولایت جزیره ای آن در سال 1949 پس از اینکه نیروهای کومینتانگ به رهبری چیانگ کای شک شکست خورده در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین به تایوان رفتند، قطع شد. روابط تجاری و غیررسمی بین جزیره و سرزمین اصلی چین در اواخر دهه 1980 از سر گرفته شد. از آغاز دهه 1990، طرفین شروع به تماس از طریق سازمان‌های غیردولتی - انجمن پکن برای توسعه روابط در سراسر تنگه تایوان و بنیاد تبادل کراس استریت تایپه کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала