بایدن دخالت ارتش این کشور برای کمک به تایوان در صورت یورش چین را رد نکرد

© AP Photo / Andrew HarnikПрезидент Джо Байден во время выступления в Кросс-холле Белого дома в Вашингтоне, США
Президент Джо Байден во время выступления в Кросс-холле Белого дома в Вашингтоне, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.06.2024
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده گفت: اجازه دخالت ارتش ایالات متحده برای کمک به تایوان در صورت تهاجم چین را می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در پاسخ به این پرسش که آیا ایالات متحده در صورت یورش چین به تایوان، نیروهای امریکایی را در تایوان جا به جا می کند، به "تایم" گفت: "من بکارگیری از نیروهای مسلح امریکا را رد نمی کنم ولی بین جا به جایی روی زمین، نیروی هوایی، نیروی دریایی و غیره تفاوت هایی وجود دارد".
Церемонии поднятия флага на площади Свободы Мемориального зала Чан Кайши в Тайбэе, Тайвань - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.02.2024
هیاتی از قانونگذاران امریکایی به تایوان سفر می کنند
بایدن از پاسخ به این پرسش که آیا ایالات متحده می تواند از پایگاه های خود در فیلیپین و جاپان برای انجام یورش ها کار بگیرد، خودداری کرد.
یادآوری می کنیم، که پکن تایوان را بخشی جدایی ناپذیر از جمهوری خلق چین می داند و پایبندی به اصل "چین واحد" پیش نیاز دیگر کشورهایی است، که مایل به برقراری یا حفظ روابط دیپلماتیک با جمهوری خلق چین هستند، است. اصل "چین واحد" و عدم به رسمیت شناختن استقلال تایوان نیز با وجود اینکه در زمینه های مختلف با تایپه تماس نزدیک دارند و تسلیحات این جزیره را تامین می کنند، توسط ایالات متحده نیز رعایت می شود.
اوضاع پیرامون تایوان پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره در اوایل ماه اوت، تشدید شد. چین که این جزیره را یکی از استان های خود می داند، این سفر را محکوم کرد و این اقدام را حمایت آمریکا از جدایی طلبی تایوانی دانست و در پی آن تمرینات نظامی گسترده ای برگزار کرد.
روابط رسمی بین دولت مرکزی جمهوری خلق چین و جزیره تایوان در سال 1949 پس از اینکه نیروهای شکست خورده کومینتانگ به رهبری چیانگ کای شک به این جزیره گریخت، قطع شد. ارتباطات تجاری و غیررسمی بین جزیره و سرزمین اصلی چین در اواخر دهه 1980 از سر گرفته شد. از اوایل دهه 1990، طرفین از طریق سازمان های غیردولتی - انجمن پکن برای توسعه روابط در سراسر تنگه تایوان و بنیاد تبادل تنگه ها در تایپه- شروع به تماس کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала