پسکوف: برخی کشورها نمی خواهند با شرکت در نشست سوئیس درباره ای اوکراین وقت خود را تلف کنند

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر Пресс-секретарь президента России Дмитрий Песков
Пресс-секретарь президента России Дмитрий Песков - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.06.2024
عضو شوید
سخنگوی کاخ کرملین گفت: بی میلی شماری از کشورها برای شرکت در نشست سوئیس درباره ای اوکراین قابل درک است، آنها نمی خواهند زمان خود را تلف کنند.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین درباره ای خودداری شماری از کشورهای بزرگ از شرکت در کنفرانس اوکراین در سوئیس، گفت: "درباره ای شرکت نکردن شماری از کشورها، این موضع کاملا قابل درک است. کشورها نمی خواهند در رویدادی شرکت کنند که (در آن) هدفی وجود ندارد".
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров и президент Швейцарии Игнацио Кассис во время встречи в Женеве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2024
وزیر خارجه سوئیس: هیچ روند صلحی بدون روسیه امکان پذیر نیست
او خاطرنشان کرد، که چنین نشستی "یک فعالیت کاملاً بی فایده و یک سرگرمی بیهوده است".
وی در ادامه افزود: "واقعیت این است که گفت و گو درباره ای اوکراین بدون مشارکت روسیه یک هدف گذاری کاملا پوچ است و بدیهی است که به هیچ نتیجه ای نمی رسد. بنابراین، بسیاری از کشورها نمی خواهند زمان را تلف کنند".
پسکوف در پاسخ به پرسشی مبنی بر شفاف سازی اطلاعات درباره ای مشارکت یا عدم مشارکت ریاض در این کنفرانس، تاکید کرد: "این یک موضوع حاکمیتی عربستان سعودی است".
یادآوری می کنیم، که سوئیس در روزهای 15 تا 16 جون در نزدیکی شهر لوسرن میزبان کنفرانس صلح اوکراین خواهد بود. روسیه در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد.
ولادیمیر خوخلوف، سخنگوی سفارت روسیه در برن به اسپوتنیک گفته بود، که سوئیس برای روسیه دعوتنامه ای برای شرکت در نشست اوکراین ارسال نکرده است و مسکو در هر حال شرکت نخواهد کرد.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه نیز به نوبه خود گفت که روند مذاکرات اوکراین بدون مشارکت روسیه بی معنی است، اما باید درک کرد که چه فرمول صلحی در نشست سوئیس مورد بحث قرار خواهد گرفت.
پیش از این، مسکو بارها اعلام کرده است، که برای مذاکره آماده است، اما کی یف در سطح قانونگذاری آن را ممنوع کرده است. غرب مدام از روسیه برای مذاکره دعوت می کند که مسکو برای آن آمادگی نشان می دهد، اما در عین حال، غرب امتناع دائمی کی یف از شرکت در گفتگو را نادیده می گیرد. پیش از این، کرملین اعلام کرده بود که هیچ پیش نیازی برای انتقال وضعیت اوکراین به یک مسیر صلح آمیز وجود ندارد، اولویت مطلق روسیه دستیابی به اهداف عملیات ویژه است که در حال حاضر این امر تنها با ابزار نظامی امکان پذیر است. کرملین همچنین اعلام داشت، وضعیت اوکراین می تواند به سمت مسالمت آمیز حرکت کند، مشروط بر اینکه وضعیت واقعی و حقایق جدید در نظر گرفته شود؛ تمام خواسته های مسکو به خوبی روشن و شناخته شده است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بعدها گفت که اگر اوکراین خواهان مذاکره است، پس نیازی به ژست‌های نمایشی نیست، باید فرمان منع مذاکره با روسیه را لغو کند. به گفته وی، مسکو هرگز مخالف حل مناقشه اوکراین از طریق راه‌های مسالمت‌آمیز نبوده، اما مشروط به رعایت تضمین های امنیتی مد نظر روسیه است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала