وزیر خارجه سوئیس: هیچ روند صلحی بدون روسیه امکان پذیر نیست

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров и президент Швейцарии Игнацио Кассис во время встречи в Женеве
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров и президент Швейцарии Игнацио Кассис во время встречи в Женеве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2024
عضو شوید
وزیر امور خارجه سوئیس گفت، که روسیه در نخستین کنفرانس صلح اوکراین که در سوئیس برگزار می شود شرکت نخواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ایگنازیو کاسیس وزیر امور خارجه سوئیس گفت، که روسیه در نخستین کنفرانس صلح اوکراین که در سوئیس برگزار می شود شرکت نخواهد کرد، اما هیچ روند صلحی بدون روسیه امکان پذیر نیست.
وزیر امور خارجه سوئیس گفت: "دومین کشوری که سوئیس پس از اوکراین درباره ای برگزاری چنین کنفرانسی صحبت کرد، روسیه بود. هیچ روند صلحی بدون روسیه امکان پذیر نیست، حتی اگر مسکو در نخستین کنفرانس صلح اوکراین که در سوئیس برگزار شده است، شرکت نکند".
Церемония подписания договоров о вхождении в РФ ДНР, ЛНР, Запорожской и Херсонской областей состоялась в Кремле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.11.2023
برگزیده ای از سخنان پوتین در نشست گروه 20/ روسیه هرگز از مذاکرات صلح درباره اوکراین دست نکشیده است
پیشتر سخنگوی سفارت روسیه در برن، به اسپوتنیک گفته بود که سوئیس برای روسیه دعوت نامه ای برای شرکت در این نشست ارسال نکرده است و مسکو نیز شرکت نخواهد کرد.
وی افزود، که ایده کنفرانس صلح که به شدت توسط برگزارکنندگان آن ترویج شده است، برای روسیه غیرقابل قبول است، زیرا ما در مورد گزینه "فرمول صلح" غیرقابل قبول صحبت می کنیم که منافع روسیه را در نظر نمی گیرد.
یادآوری می کنیم، که ویولا آمهرد رئیس جمهور سوئیس پیش از این گزارش داده بود، که زلنسکی خواستار سازماندهی نشست صلح درباره ای اوکراین شده است. آنطور که آندری ارماک، رئیس دفتر زلنسکی پیش از این گفته بود، کی یف می‌خواهد نشست‌هایی را با هدف پذیرش "فرمول صلح" اوکراین برگزار کند. ایگنازیو کاسیس وزیر امور خارجه سوئیس خاطرنشان کرد، که هیچ جایگزینی برای مشارکت روسیه در حل مسالمت آمیز مناقشه در اوکراین وجود ندارد و برگزاری کنفرانس صلح بدون روسیه غیرممکن است.
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، در دیدار با کاسیس در جنوری تاکید کرد که مسکو هنگام برقراری روابط دوجانبه، خروج برن از اصول بی طرفی و حمایت آن از کی یف را در نظر می گیرد. زاخارووا در ماه فیبروری گفت، که سوئیس ظرفیت خود را به عنوان یک "میانجی صادق" در حل و فصل مناقشات، برای روسیه از بین برده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала