برگزیده ای از سخنان پوتین در نشست گروه 20/ روسیه هرگز از مذاکرات صلح درباره اوکراین دست نکشیده است

© Sputnik / Григорий Сысоев /  مراجعه به بانک تصاویر Церемония подписания договоров о вхождении в РФ ДНР, ЛНР, Запорожской и Херсонской областей состоялась в Кремле
Церемония подписания договоров о вхождении в РФ ДНР, ЛНР, Запорожской и Херсонской областей состоялась в Кремле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.11.2023
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه گفت: روسیه هرگز مذاکرات صلح با اوکراین را رد نکرده است؛ اوکراین علناً اعلام کرده است، که از روند مذاکرات بیرون می شود.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: روسیه هرگز مذاکرات صلح با اوکراین را رد نکرده است؛ اوکراین علناً اعلام کرده است که از روند مذاکرات بیرون می شود و فرمان رئیس دولت مبنی بر ممنوعیت مذاکره با روسیه امضا شده است.
پوتین در سخنرانی اش در نشست گروه-20 گفت: "البته باید به این فکر کرد که چگونه جلوی این فاجعه را گرفت. به هر حال، روسیه هرگز مذاکرات صلح با اوکراین را رد نکرده است؛ این روسیه نیست، بلکه اوکراین است که علناً اعلام کرده است که از روند مذاکرات بیرون می شود. و افزون بر این، فرمانی از سوی رئیس دولت امضا شد که چنین مذاکراتی با روسیه را ممنوع می کند".
پوتین درباره شوک های ناشی از وضعیت اوکراین: اقدامات نظامی همیشه یک تراژدی است
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در توضیح سخنان همکارانش در مورد شوک ناشی از وضعیت گفت: اقدامات نظامی همیشه برای افراد خاص، خانواده های خاص، کشور به عنوان یک کل یک تراژدی است، باید به این فکر کرد که چگونه می توان این تراژدی را در اوکراین متوقف کرد.
پوتین در سخنرانی اش در نشست گروه-20 گفت: "برخی از همکاران پیش از این در سخنرانی های خود گفته اند که از تجاوزات مداوم روسیه در اوکراین شوکه شده اند. بلی، البته، اقدام نظامی همیشه یک تراژدی است. افراد خاص، خانواده های خاص و کل کشور و البته باید به این فکر کنیم که چگونه جلوی این فاجعه را بگیریم".
پوتین: وضعیت جهان مستلزم تصمیمات اجماع جمعی است
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: وضعیت جهان مستلزم تصمیمات اجماع جمعی است، ما باید تغییر نظم جهانی را در نظر بگیریم.
پوتین در سخنرانی اش در نشست گروه-20 گفت: "اکنون وضعیت اقتصاد جهانی و در کل جهان مستلزم تصمیمات اجماع جمعی است که منعکس کننده نظر اکثریت قاطع جامعه بین المللی اعم از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه باشد".
به گفته وی، باید تغییرات کنونی نظم جهانی را در نظر گرفت.
پوتین: فدراسیون روسیه به کمک به امنیت غذایی و محیط زیست ادامه خواهد داد
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت، که روسیه به کمک خود به توسعه پایدار، تحول دیجیتال اقتصاد جهانی، امنیت غذایی و محیط زیست ادامه خواهد داد.
پوتین در سخنرانی اش در نشست گروه-20 گفت: "کشور ما به کمک به دستیابی متوازن به اهداف توسعه پایدار، حفظ آب و هوا و تنوع زیستی سیاره ما، تحول دیجیتالی اقتصاد جهانی و تضمین امنیت غذایی و انرژی ادامه خواهد داد".
پوتین در نشست سران گروه 20: تلاش های تقابلی از انواع مختلف ادامه دارد
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در نشست فوق‌العاده گروه-20 از طریق پیوست ویدیویی گفت: گروه بیست (G20) یک ساختار مهم در مدیریت اقتصاد و امور مالی جهانی است، رویکرد تحکیم آن اکنون مورد تقاضا است، به‌ویژه از آنجایی که تلاش‌های تقابلی از انواع مختلف همچنان ادامه دارد.
پوتین در جریان سخنرانی خود از هند به خاطر کار سازنده اش در دوران ریاست جمهوری گروه-20 در سال 2023 سپاسگزاری کرد.
پوتین گفت: "کارهای زیادی برای تمرکز اقدامات کشورهای عضو گروه 20 بر روی یافتن راه حل هایی برای مسائل واقعاً فوری در دستور کار اقتصادی-اجتماعی بین المللی انجام شده است. دقیقاً به همین دلیل است که گروه-20 به عنوان یک ساختار حکومتی چندجانبه مهم در زمینه اقتصاد و مالی جهانی ایجاد شد. به نظر ما، دقیقاً همین رویکرد تحکیم‌کننده است که اکنون مورد تقاضا است، به‌ویژه که تلاش‌های مقابله‌ای از انواع مختلف هنوز ادامه دارد".
پوتین در نشست جی 20 بمباران نورد استریم را اقدامی تروریستی دولتی خواند
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در سخنرانی خود در اجلاس گروه 20، تضعیف جریان نورد استریم را یک اقدام تروریستی دولتی خواند.
پوتین گفت: "برای حذف رقبا و کسب مزیت، از روش های رقابت ناعادلانه و غیره استفاده می شود. منظور من، به ویژه، نه تنها تخریب زنجیره های حمل و نقل و لجستیک و کانال های پرداخت بین المللی، بلکه اقدامات تروریسم دولتی است. نمونه آشکار آن انفجار سیستم خط لوله گاز نورد استریم است که در ته دریای بالتیک کشیده شده است".
پوتین: فدراسیون روسیه همه ای تعهدات خود را در بخش انرژی و تامین مواد غذایی انجام می دهد
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: روسیه به همه ای تعهدات خود در بخش انرژی و تامین مواد غذایی عمل می کند.
پوتین در سخنرانی اش در نشست گروه-20 گفت: "آشفتگی در بازارها در حال افزایش است، مشکلات مزمن در بخش مالی بین‌المللی، در زمینه انرژی و امنیت غذایی بدتر می‌شود و به هر حال، روسیه به تمام تعهدات خود در این زمینه عمل می‌کند و یکی از بزرگترین صادرکنندگان مواد غذایی باقی می‌ماند".
پوتین این پرسش را مطرح کرد که چرا رهبران جهان از مرگ کودکان در غزه "شوک نشده اند".
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه تعجب کرد که چرا رهبران جهان از سخنان آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل مبنی بر تبدیل غزه به گورستان بزرگ کودکان، "شکه نمی‌شوند".
پوتین در نشست مجازی گروه-20 به سخنرانان پیش از خود اشاره کرد که گفتند از اقدامات روسیه در اوکراین و تلفات جانی شوکه شده اند.
رئیس جمهور روسیه گفت: "من می دانم که این جنگ است، از دست دادن زندگی نمی تواند من را شوکه کند. آیا کودتای خونین اوکراین در سال 2014 و به دنبال آن جنگ رژیم کیف علیه مردمش در دونباس، تکان دهنده نیست؟ آیا نابودی غیرنظامیان در فلسطین و نوار غزه امروز تکان دهنده نیست؟ آیا این تکان دهنده نیست که پزشکان باید بدون بیهوشی کودکان را جراحی کنند، جراحی های شکمی را انجام دهند و از چاقوی جراحی بر روی بدن کودک استفاده کنند؟ آیا اینکه دبیرکل سازمان ملل گفت غزه به گورستان بزرگ کودکان تبدیل شده است، تکان دهنده نیست؟".
پوتین: اضطراب اقتصاد جهانی ناشی از سیاست های کلان اقتصادی برخی کشورهاست
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت: اضطراب بزرگ که اقتصاد جهانی با آن روبرو است نیز ناشی از سیاست های نادرست اقتصاد کلان برخی کشورهاست.
پوتین که در اجلاس گروه-20 صحبت می‌کرد، گفت: "همچنین می‌خواهم یادآوری کنم که اضطراب بزرگ که اقتصاد جهانی تجربه می‌کند پیامد مستقیم سیاست‌های اقتصاد کلان نادرست برخی کشورها است." به گفته رئیس جمهور، این اقدامات از جمله با مبارزه با بیماری همه گیر توجیه شده است".
پوتین: فدراسیون روسیه طرفدار همکاری بین المللی باز است، راه اندازی مجدد سازمان تجارت جهانی مهم است
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در نشست گروه-20 گفت: روسیه طرفدار همکاری بین‌المللی باز است، راه‌اندازی مجدد سازمان تجارت جهانی و افزایش نقش اقتصادهای در حال توسعه در موسسات مالی بین‌المللی مهم است.
پوتین گفت: "روسیه بر اساس هنجارهای منشور سازمان ملل متحد و اصول کار تیمی همگانی و متقابل با احترام، طرفدار احیای روحیه همکاری اقتصادی بین المللی باز و سودمند متقابل است. دستیابی به بهینه سازی موثر سیستم حاکمیت اقتصادی جهانی، یعنی راه اندازی مجدد سازمان تجارت جهانی، از جمله عملکرد داوری آن، مهم است".
وی همچنین خاطرنشان کرد، که افزایش نقش اقتصادهای در حال توسعه ضروری است.
پوتین افزود: "باید نقش اقتصادهای در حال توسعه را در نهادهای مالی بین‌المللی از جمله صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی افزایش داد و از منابع این سازمان‌ها در جهت توسعه کشورها و مناطقی که واقعاً نیازمند هستند و نه برای توسعه اهداف سیاسی فرصت طلبانه استفاده کرد.".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала