وزارت خارجه روسیه: طالبان در مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ شرکت می کند

© Sputnik / Photo host agency Ria Novosti/Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر Подготовка Петербурга к "ПМЭФ-2023"
Подготовка Петербурга к ПМЭФ-2023 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.06.2024
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه گزارش خودداری طالبان از شرکت در مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ را رد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه گزارش ها مبنی بر خودداری طالبان (گروهی که به دلیل فعالیت های تروریستی زیر تحریم های سازمان ملل متحد است) از شرکت در مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ (SPIEF) را رد کرد: وزیر کار دولت طالبان افغانستان در حال حاضر با همراهی چند نفر در راه روسیه است.
Избранный президент РФ Владимир Путин на церемонии инаугурации в Кремле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.05.2024
پوتین: روسیه درباره ای مسئله طالبان دیدگاه هر یک از شریک هایش را در نظر می گیرد
ضمیر کابلوف، مدیر بخش دوم آسیایی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به درخواست تایید گزارش ها مبنی بر خودداری طالبان از حضور در مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ به اسپوتنیک گفت: "خیر وزیر کار (حکومت طالبان افغانستان) هم اکنون در راه است".
به گفته وی، وزیر را چند نفر دیگر همراهی می کنند.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از یک معامله پیچیده و پنهان با امریکا در دوحه پایتخت قطر، در پانزدهم ماه اگوست سال 2021 جنگجویان این گروه وارد کابل شدند و کنترل افغانستان را به دست گرفت.
و از آن زمان تاکنون با رفتار تندروانه شهروندان افغانستان به ویژه بانوان را به تنگنا قرار داده است.
با وجود اعلان بخشش عمومی از سوی رهبر این گروه، اما جنگجویان این گروه تاکنون بیش از دو هزار نظامیان و کارمندان حکومت پیشین را زندانی، شکنجه و کشته اند.
در ماه های پسین یورش های جبهه های مخالف گروه طالبان بر جنگجویان این گروه افزایش پیدا کرده و تاکنون صدها تن از جنگجویان این گروه در یورش های جبهه های مخالف این گروه کشته و زخمی شده اند.
در جریان دو هفته آخر ماه اگوست، تخلیه دسته جمعی شهروندان کشورهای غربی و افغانستانی های همکار با آنها از فرودگاه کابل که زیر نگهبانی نظامیان امریکایی بود، صورت گرفت. در شب 31 اگوستت، ارتش ایالات متحده فرودگاه کابل را ترک کرد و به نزدیک به 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان پایان داد. در آغاز ماه سپتمبر همان سال، ترکیب دولت موقت تک قومی و تک گروهی طالبان افغانستان به ریاست محمد حسن آخوند که در دوره اول حکومت طالبان* سرپرست وزارت امور خارجه بود و زیر تحریم های سازمان ملل از سال 2001 بود، اعلام شد.
هفته گذشته، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت، که روسیه تصمیم می‌گیرد تا طالبان* را از فهرست تروریستان حذف کند. به گفته کابلوف، وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری فدراسیون روسیه بررسی موضوع لغو وضعیت طالبان به عنوان یک سازمان تروریستی در روسیه را تکمیل کرده اند و این پیشنهاد به کرملین فرستاده شده است. این تصمیم از سوی رئیس جمهور فدراسیون روسیه اتخاذ خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала