وزیر دفاع چین: جدایی طلبان در تایوان محکوم به شکست هستند

© AFP 2023 / Dong-A IlboГлавнокомандующий армии Южной Кореи Нам Чжэчжун. Архивное фото
Главнокомандующий армии Южной Кореи Нам Чжэчжун. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.06.2024
عضو شوید
دونگ جون وزیر دفاع چین گفت، جدایی طلبانی که از "استقلال تایوان" حمایت می کنند در مواجهه با قوای مسلح چین محکوم به شکست هستند.
به گزارش اسپوتنیک، در تلویزیون مرکزی چین، وزیر دفاع چین طی کنفرانس امنیتی "گفتگوی شانگری-لا" در سنگاپور گفت: "در مواجهه با قوای قدرتمند آزادیبخش خلق، جدایی‌طلبان طرفدار استقلال تایوان مانند کسانی هستند که صرفا در پی تلاش مذبوحانه هستند، خود و دیگران را فریب می‌دهند و چنین رفتاری تنها به تسریع در نابودی آنها منجر می‌شود."
دونگ جون خاطرنشان کرد که چین برای هر گونه سناریوهای افراطی "استقلال تایوان" بسیار آماده است و قادر است از پس گروه های مسلح که از "استقلال" این جزیره حمایت می کنند، بربیاید.
Военные учения в Тайване - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.05.2024
چین رئیس جدید تایوان را به بازی با آتش متهم کرد
وزیر دفاع چین تاکید کرد که چین ناگزیر خواهد شد که جمهوری خلق چین تمام تلاش های خود را به کار خواهد گرفت تا اطمینان حاصل شود که اتحاد مجدد مسیری مسالمت آمیز را طی خواهد کرد.
پکن تایوان را بخشی جدایی ناپذیر از جمهوری خلق چین می داند و پایبندی به اصل "چین واحد" پیش نیاز سایر کشورهای است که مایل به برقراری یا حفظ روابط دیپلماتیک با جمهوری خلق چین هستند، است. اصل "چین واحد" و عدم به رسمیت شناختن استقلال تایوان نیز با وجود اینکه در زمینه های مختلف با تایپه تماس نزدیک دارند و تسلیحات این جزیره را تامین می کنند، توسط ایالات متحده نیز رعایت می شود.
اوضاع پیرامون تایوان پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا به این جزیره در اوایل ماه اگوست، تشدید شد. چین که این جزیره را یکی از ایلات خود می داند، این سفر را محکوم کرد و این اقدام را حمایت امریکا از جدایی طلبی تایوانی دانست و در پی آن تمرینات نظامی گسترده ای برگزار کرد.
 بلومبیرگ: امریکا نمی تواند روسیه را «به زانو درآورد» - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2024
سنای امریکا از لایحه کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان پشتیبانی کرد
روابط رسمی بین دولت مرکزی جمهوری خلق چین و جزیره تایوان در سال 1949 پس از اینکه قوای شکست خورده کومینتانگ به رهبری چیانگ کای شک به این جزیره گریخت، قطع شد. ارتباطات تجارتی و غیررسمی بین جزیره و سرزمین اصلی چین در اواخر دهه 1980 از سر گرفته شد.
از اوایل دهه 1990، طرفین از طریق سازمان های غیردولتی - انجمن پیکن برای توسعه روابط در سراسر تنگه تایوان و بنیاد تبادل تنگه ها در تایپه- شروع به تماس کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала