چین رئیس جدید تایوان را به بازی با آتش متهم کرد

© AP Photo / Chiang Ying-yingВоенные учения в Тайване
Военные учения в Тайване - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.05.2024
عضو شوید
وزارت دفاع چین: رئیس اداره، لای چینگده، تایوان را به وضعیت خطرناک جنگی سوق می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، وو کیان، سخنگوی وزارت دفاع چین روز جمعه گفت، لای چینگده، مدیر اجرایی جدید تایوان، برای تلاش برای استقلال به قوای خارجی متکی است و جزیره را به طور خطرناکی به آستانه جنگ نزدیک می کند.
"زمانی که رئیس اجرایی تایوان (لای چینگده) به طور جدی اصل "چین واحد" را به چالش کشید، آشکارا نظریه "دو چین" را ترویج کرد، تلاش بیهوده برای دستیابی به استقلال از طریق قوای نظامی و تکیه بر قوای خارجی برای فشار دادن وو کیان گفت که هموطنان تایوانی به وضعیت خطرناک جنگ رسیده اند.
Корабли ВМФ России и ВМС Китая проводят совместное патрулирование в акватории Тихого океана - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.01.2024
چهار کشتی جنگی چین در اطراف تایوان لنگر انداختند
وی تاکید کرد: این بازی با آتش است و کسانی که با آتش بازی می کنند حتما خودشان می سوزند.
منطقه قوماندانی قوای آزادی بخش شرق چین صبح پنجشنبه تمرینات نظامی مشترک دو روزه خود را در اطراف تایوان با حضور قوای زمینی، بحری، هوایی و راکتی برای آزمایش سطح آمادگی محاربوی قوا آغاز کرد.
تمرینات PLA سه روز پس از روی کار آمدن رئیس جدید جزیره، لای چینگده آغاز شد و انتظار می‌رود که به تلاش تسای اینگ ون برای استقلال جزیره ادامه دهد. پکن بارها اعلام کرده است که استقلال تایوان با صلح و ثبات در تنگه تایوان ناسازگار است و تایوان "بخش جدایی ناپذیر خاک چین و امور تایوان، امور داخلی چین است."
روابط رسمی بین دولت مرکزی چین و ولایت جزیره ای آن در سال 1949 پس از اینکه نیروهای کومینتانگ به رهبری چیانگ کای شک شکست خورده در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین به تایوان رفتند، قطع شد. روابط تجارتی و غیررسمی بین جزیره و سرزمین اصلی چین در اواخر دهه 1980 از سر گرفته شد. از اوایل دهه 1990، طرفین شروع به تماس از طریق سازمان‌های غیردولتی کردند .
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала