مسکو: آلمان و امریکا باید به انجام تحقیقات مربوط به انفجار خط لوله نورد استریم کمک کنند

© Photo / ForsvarskommandoenМесто утечки на газопроводе "Северный поток-2" у берегов датского острова Борнхольм
Место утечки на газопроводе Северный поток-2 у берегов датского острова Борнхольм - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.06.2024
عضو شوید
تسارنوالی عمومی روسیه در رابطه با حملات تروریستی به نورد استریم درخواست‌های جدیدی را برای تحقیقات به ایالات متحده، آلمان، فرانسه و قبرس ارسال کرده است.
به گزارش اسپوتینک، آندری ایوانوف سخنگوی تسارونوالی عمومی روسیه گفت: "تسارنوالی عمومی روسیه درخواست‌های جدیدی را به نهادهای امنیتی و تحقیقاتی ایالات متحده، آلمان، فرانسه و قبرس در رابطه با اقدامات تروریستی و اعمال جنایتکارانه مرتبط با آنها در خاک روسیه علیه منافع و ملت روسیه از جمله در ارتباط با اقدام تروریستی بین المللی یعنی انفجار خطوط لوله گاز نورد استریم 1 و نورد استریم 2، ارسال کرده است."
Место утечки на газопроводе Северный поток — 2 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.03.2024
متهمین انفجار خط لوله نورد استریم افشا شد
به گفته ایوانوف، علیرغم حقایق موجود، "نهادهای مربوطه ایالات متحده امریکا، قبرس و فرانسه درباره شرایط تأمین مالی و سایر کمک‌ها" در انجام این حملات تروریستی تحقیق نکرده‌اند و نهادهای ذیربط آلمان نیز از انجام این تعهدات بین المللی خود برای همکاری با روسیه خودداری می کنند. در حالیکه، این کشورها عضو کنوانسیون بین المللی مبارزه با بمب گذاری های تروریستی و کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم هستند.
وی افزود: "به همین دلیل، آنها موظفند اقداماتی را برای تحقیق درباره تروریزم و تامین مالی آن و همچنین ارائه حداکثر کمک در تحقیقات مربوط به این گونه اقدامات غیرقانونی، از جمله کمک در به دست آوردن مدارک لازم برای رسیدگی به این اقدامات انجام دهند."
Место утечки на газопроводе Северный поток 1. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2024
شورای امنیت روسیه، سویدن را متهم به پنهان کردن هویت آمران انفجار نورد استریم کرد
به گزارش تسانوالی عمومی روسیه، در درخواست‌های جدید بر لزوم اتخاذ تدابیری از سوی این کشورها برای انجام تعهدات بین‌المللی-شان در زمینه مبارزه با فعالیت‌های تروریستی و تأمین مالی آن‌ها، سازمان‌دهی تحقیقات در مورد حقایق مربوط به فعالیت‌های غیرقانونی و محاکمه کردن عاملان و آمران این اقدامات، تاکید شده است.
انفجارهای نورد استریم 26 سپتامبر 2022 در دو خط لوله گاز صادراتی روسیه به اروپا - نورد استریم و نورد استریم 2 - رخ داد. آلمان، دانمارک و سویدن وجود نوعی خرابکاری هدفمند را محتمل دانستند. اپراتور نورد استریم آ.جی گزارش داد که وضعیت اضطراری در خطوط لوله گاز بی سابقه است و تخمین زمان تعمیر غیرممکن است. تسارنوالی عمومی روسیه دوسیه جنایی را در رابطه با اقدام تروریستی بین المللی آغاز کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала