متهمین انفجار خط لوله نورد استریم افشا شد

© Photo / KustbevakningenМесто утечки на газопроводе "Северный поток — 2"
Место утечки на газопроводе Северный поток — 2 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.03.2024
عضو شوید
سیاستمدار فرانسوی، اشخاص که عامل انفجار خط لوله نورد استریم بودند، معرفی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، فلوریان فیلیپو، سیاستمدار و رهبر حزب میهن پرستان فرانسه، نامزد انتخابات پارلمان اروپا اظهار داشت که غرب در مورد انفجار خط لوله نورد استریم دست به انجام تحقیقات و بررسی این موضوع نمی‌زند زیرا ایالات متحده و سایر کشورهای ناتو در این رابطه مقصر هستند.
فیلیپو اظهار داشته است که تحقیقات انجام نمی شود زیرا نتایج آن "به روسیه آسیبی نمی‌رساند".
Место утечки на газопроводе Северный поток-2 у берегов датского острова Борнхольм - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2024
چرا دانمارک به تحقیقات "نورد استریم" خاتمه داد
وی در ادامه افزود: "هیچ تحقیقی وجود ندارد زیرا مقصر ناتو است که از آغاز ابتدا مشخص بود: امریکا و تعدادی از کشورها مانند ناروی و بریتانیا مقصر هستند. این موضوع با "الفاظ صحیح" مطابقت ندارد.
با توجه به جدی بودن موضوع در رسانه ها، ما خیلی کم در مورد آن صحبت می کنیم. قابل توجه آن است که تمام قاضی ها یکی بعد از دیگری در دانمارک، در سویدن، فاقد صلاحیت بررسی این موضوع اعلام می‌شوند.
فیلیپو تأکید کرد، حتی کشورهای که منافع آنها مستقیماً تحت تأثیر این تخریب قرار گرفته است، مانند فرانسه و آلمان، اعتراض رسمی خود را اعلام نکردند.
"بر اساس قوانین بین المللی، این یک نوع عملیات جنگی است. تخریب زیربنا های انرژی اقدام جنگ است.
اما چون سازمانده و مجریان آن از با اصطلاح "اردوگاه خوب" بودند، بنابراین مردم نباید از آن مطلع شوند، در غیر این صورت از دو-سه چیز آگاه خواهند شد. به همین دلیل در مورد آن صحبت نمی کنند. این علایم دیگری از شکست دموکراسی ما است: اگر موضوعی شرم آور است، پس وجود ندارد".
Место утечки на газопроводе Северный поток 1. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2024
شورای امنیت روسیه، سویدن را متهم به پنهان کردن هویت آمران انفجار نورد استریم کرد
فیلیپو یادآور شد که در پایان فبروری، وقتی که یک روزنامه نگار فرانسوی از پریسکا تهونو، نماینده رسمی کابینه وزیران فرانسه، درباره انفجار خطوط لوله گاز نورد استریم و نورد استریم 2 سوال کرد، پس از جلسه شورای وزیران فرانسه بدون توضیح علت از اعتبارنامه خبرنگاری برای شرکت در جلسات هفتگی محروم شد.
قابل ذکر است که انفجار دو خط لوله صادراتی روسیه، نورد استریم 1 و نورد استریم 2 در 26 سپتامبر رخ داد. سپس نشت گاز به یکباره در چهار نقطه به ثبت رسید. سویدن، دانمارک و آلمان در حال انجام تحقیقات هستند، اما هنوز به هیچ نتیجه مشخصی نرسیده اند. کرملین این وضعیت را یک اقدام تروریستی بین المللی خواند. روسیه در تلاش ایجاد یک کمیسیون مستقل بین المللی توسط سرمنشی سازمان ملل است تا درباره آنچه اتفاق افتاده است، تحقیق کند. مسکو پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت را آماده کرده است.
Место утечки на газопроводе Северный поток-2 у берегов датского острова Борнхольм - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.12.2023
دنمارک از کمک حقوقی به روسیه درباره ای وضعیت نورد استریم خودداری کرد
در 8 فبروری، سیمور هرش، روزنامه نگار برنده جایزه "پولیتزر"، مقاله ای درباره تخریب در نورد استریم منتشر کرد. به گفته وی، تابستان گذشته در تطبیقات Baltops"بال‌تاپس" ناتو، غواصان امریکایی مواد منفجره را زیر خطوط لوله گاز روسیه جاسازی کردند و سه ماه بعد ناروی ها بمب را منفجر کردند. به گفته هرش، جو بایدن، رئیس جمهور امریکا پس از 9 ماه گفتگو با مقامات دولت درگیر در مسائل امنیت ملی این تصمیم را اتخاذ کرد. اما واشنگتن قاطعانه این اتهامات را رد می کند.
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه اظهار داشت که انتشار اخبار در باره نورد استریم در واقع تلاش هماهنگ در رسانه ها به منظور منحرف کردن توجه افکار عمومی است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала