دنمارک از کمک حقوقی به روسیه درباره ای وضعیت نورد استریم خودداری کرد

© Photo / ForsvarskommandoenМесто утечки на газопроводе "Северный поток-2" у берегов датского острова Борнхольм
Место утечки на газопроводе Северный поток-2 у берегов датского острова Борнхольм - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.12.2023
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: دنمارک از ارائه کمک حقوقی به فدراسیون روسیه درباره ای وضعیت نورد استریم خودداری کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در یک نشست خبری گفت: "دادستانی دنمارک از ارائه کمک حقوقی در تحقیقات خرابکاری در خطوط لوله گاز نورد استریم و نورد استریم 2 به مسکو امتناع کرد، علیرغم این که روسیه قصد دارد به دنبال تحقیقات شفاف درباره ای این یورش تروریستی باشد".
زاخارووا در نشست توجیهی گفت: "در ماه دسمبر، در پاسخ به درخواست دادستان کل فدراسیون روسیه برای کمک قانونی در تحقیق خرابکاری در خطوط لوله گاز نورد استریم 1 و 2، از دنمارک امتناع دادستان کل این کشور دریافت کردیم".
Журналист Сеймур Херш. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2023
هرش: این تنها گام نخست افشاگری من درباره انفجار نورداستریم از سوی امریکا است
این دیپلمات افزود، که مسکو از تصمیم کپنهاگ تعجب نمی کند. به گفته وی، امتناع از کمک حقوقی در تحقیقات خرابکاری "روش مقامات دانمارکی برای پنهان کردن حقیقت درباره ای مشتریان و عاملان واقعی حمله تروریستی را تایید کرد".
افزون بر این، همانطور که نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه گزارش داد، طرف دنمارکی به این واقعیت اشاره کرد، که اجرای درخواست روسیه "ظاهرا می‌تواند امنیت دانمارک را به خطر بیندازد".
زاخارووا در پایان گفت: "طرف روسی به تلاش برای تحقیقات مؤثر، شفاف و غیرسیاسی درباره ای یورش تروریستی با مشارکت آژانس‌های ذی‌صلاح روسیه، گازپروم، از جمله ساختارهای بین‌المللی ادامه خواهد داد".
با این حال، به گفته ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه، نمایندگان کشورهای غربی به این بهانه که "شورای امنیت سازمان ملل نیازی به دخالت در تحقیقات ملی آلمان، سویدن و دنمارک ندارد، حاضر به کار بر روی چنین بیانیه ای نبودند.
در چنین شرایطی، روسیه مجبور شد کار روی پیش نویس بیانیه را کاهش دهد و تاکید کند که مسکو همچنان توجه جامعه بین المللی را به این موضوع جلب خواهد کرد. در عین حال، زاخارووا یادآور شد که آلمان، دانمارک و سویدن حتی نتایج اولیه را ارائه نکرده اند و از همکاری با کشورهایی که آسیب دیده اند خودداری می کنند.
یادآوری می کنیم، که انفجار در دو خط لوله صادرات گاز روسیه به اروپا - نورد استریم و نورد استریم 2 - در 26 سپتمبر 2022 رخ داد. آلمان، دانمارک و سویدن احتمال خرابکاری هدفمند را رد نکرده اند. اپراتور Nord Stream AG گزارش داد، که خسارت وارده به خطوط لوله گاز بی پیشینه بوده و تخمین بازه زمانی تعمیرات غیرممکن است.
دادستانی کل روسیه پرونده ای را در رابطه با یک اقدام تروریستی بین المللی آغاز کرد. در سالگرد انفجار در خطوط لوله گاز نورد استریم، روسیه در جریان یک نشست توجیهی در شورای امنیت سازمان ملل از تهیه پیش‌نویس بیانیه‌ای از سوی رئیس شورای امنیت خبر داد که در آن از "نیاز به انجام تحقیقات بین‌المللی بی‌طرفانه به منظور صحبت کردن" برای جلوگیری از این اتفاق در آینده خبر داد".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала