ایران: طالبان برای هرگونه تغییر در کادر کنسولی مشهد بر پایه ای روش‌های بین‌المللی گام بردارند

© Photo / IRNAناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.05.2024
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: انتظار می‌رود مقام های وزارت خارجه طالبان افغانستان مطابق کنوانسیون 1963 وین و منطبق با روش‌های شناخته شده بین‌المللی برای هرگونه تغییر و تحول در کادر کنسولی خود گام بردارند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشور ایران، در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص برخی خبرهای منتشره در پیوند با تغییرات در کادر سرکنسولگری افغانستان در مشهد اظهار داشت: هر گونه تغییری در کادر کنسولی، پیرو مقرره های تعریف شده در کنوانسیون‌ 1963 وین درباره ای پیوندهای کنسولی است.
مرز ایران و افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.04.2024
نماینده مجلس ایران: طالبان و پاکستان در تامین امنیت مرزهای‌ شان کوتاهی می کنند + ویدیو
وی افزود: در دیدار تاریخ 29 ثور 1403 خورشیدی سرپرست سفارت طالبان افغانستان در تهران با مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه و درخواست انجام شده جهت تغییر کادر سرکنسولگری افغانستان در مشهد، به ایشان توضیح داده شد که تعیین و تغییر کارکنان در هر پست کنسولی از آن میان اختیارات دولت فرستنده است، ولی آنها باید از طرق تعریف شده به دولت پذیرنده معرفی شده و پس از اخذ موافقت دولت پذیرنده و دریافت روادید، برای مأموریت تعریف شده وارد کشور پذیرنده شده و در ماموریت مشخص شده به کار مشغول شوند.
کنعانی تصریح کرد: این موضوع از راه های گوناگون به دیگر مقام های وزارت امور خارجه طالبان افغانستان هم منتقل شده است. فلذا انتظار می‌رود مقام های وزارت خارجه طالبان افغانستان برپایه ای کنوانسیون 1963 وین و منطبق با روش‌های شناخته شده بین‌المللی برای هرگونه تغییر و تحول در کادر کنسولی خود اقدام کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала