نماینده مجلس ایران: طالبان و پاکستان در تامین امنیت مرزهای‌ شان کوتاهی می کنند + ویدیو

© Photo / IRNAمرز ایران و افغانستان
مرز ایران و افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.04.2024
عضو شوید
دبیر دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران گفت: متاسفانه نیروهای مرزی طالبان و پاکستان نه تنها در تامین امنیت مرزهای‌شان ضعیف هستند بلکه بعضا با برخی دست اندرکاران ضدانقلاب همچون گروه تروریستی ‌"جندالله" همکاری نیز می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از حیات، یعقوب رضازاده، دبیر دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران، در پیوند با درگیری‌های پسین نیروهای مسلح این کشور با تروریستان گروه "جیش العدل" گفت: "همانطور که مستحضرید کشور عزیزمان ایران حدود دوهزار و صد کیلومتر مرز مشترک با کشورهای افغانستان و پاکستان در استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان دارد".
گروگان‌های عملیات تروریستی در چابهار ایران آزاد شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.04.2024
درگیری در راسک و چابهار ایران/ کشته شدن 15 یورش کننده و 11 سرباز ایرانی + ویدیو
وی افزود: "متاسفانه دو کشور افغانستان و پاکستان اشراف لازم و کافی را بر امنیت مرزهای شان با کشورمان ندارند و درواقع بار تامین امنیت مرزهای شرقی کشورمان با این دو کشور به طورکلی بر عهده نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران است".
دبیر دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره برخی کارهای دو همسایه شرقی این کشور تاکید کرد: "متاسفانه نیروهای مرزی دو کشور فوق نه تنها در تامین امنیت مرزهای‌شان ضعیف هستند بلکه بعضا با برخی عوامل ضدانقلاب همچون گروه تروریستی ‌"جندالشیطان" همکاری نیز می‌کنند و این همکاری در برخی از موارد موجب نفوذ این اشرار خبیث به خاک کشورمان می‌شود".
وی ادامه داد: "البته این نفوذ در عمل بسیار کم است و در اغلب موارد توسط سربازان گمنام امام زمان، مرزبانان عزیز و نیروهای ارتشی و سپاهی بلافاصله مهار می‌شوند".
رضازاده در پایان افزود: "در یورش های پسین هم نیروهای مسلح کشورمان با نفوذ این عوامل به خاک کشورمان در شهرهای چابهار و راسک به شدت برخورد کردند و علی‌رغم اینکه متاسفانه چندتن از عزیزان ما در این عملیات به شهادت رسیدند اما از نفوذ این تروریستان خبیث به خاک جلوگیری به عمل آمده و این تروریستان خبیث به درک واصل شدند. البته مابقی عوامل این مزدوران هم در روزهای آینده ان‌شاءالله شناسایی و دستگیر خواهند شد".
یادآوری می کنیم، که هفته پیش جنگجویان جیش العدل بر نیروهای ایرانی در چابهار و راسک استان/ولایت سیستان و بلوچستان این کشور یورش بردند، که در آن 18 جنگجوی جیش العدل و 11 نیروی انتظامی ایران کشته شد.
دو روز پیش نیز در استان/ولایت سیستان و بلوچستان جنگجویان جیش العدل بر نیروهای نظامی ایران یورش بردند، که در آن 5 نظامی ایران کشته و یکتن دیگر زخمی شدند.
پس از چیرگی گروه طالبان بر افغانستان، یورش های گروه های تروریستی بر نظامیان کشورهای همسایه افغانستان افزایش پیدا کرده است. اگرچه این کشورها با گروه طالبان هم اکنون همکنشی خوبی دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала