نگرانی بریتانیا از پوشش برنامه های اسپوتنیک و RT

© Sputnik / Алекс Макнотон /  مراجعه به بانک تصاویر Флаг Великобритании на фоне Вестминстерского дворца в Лондоне
Флаг Великобритании на фоне Вестминстерского дворца в Лондоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.05.2024
عضو شوید
پارلمان بریتانیا گفته است، که پوشش پخش برنامه های اسپوتنیک و RT از رسانه های غربی پیشی گرفته اند.
به گزارش اسپوتنیک، از مدرک های منتشر شده در ویب سایت پارلمان بریتانیا به عنوان بخشی از پژوهش موضوع تامین مالی شرکت پخش بریتانیایی بی بی سی به دست آمده است، که در بریتانیا، این نگرانی وجود دارد، که خبرگزاری بین المللی روسی اسپوتنیک و شبکه ای تلویزیونی RT از نظر پوشش و نفوذ از رسانه های غربی پیشی گرفته اند.
Google - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2022
گوگل کانال های RT و SPUTNIK روسیه برای اروپا را مسدود می‌کند
در مدرکی که از سوی انجمن پخش بین المللی بریتانیا به مجلس ارائه شده آمده است: "امروزه RT و Sputnik در سراسر جهان پخش می شوند. گسترش جهانی عملیات بین المللی روسیه (یادداشت سردبیر رسانه) شاید بیشتر از عملیات های غربی باشد".
خاطرنشان می شود، که برای گسترش پوشش پخش، رسانه های دولتی روسیه محتوا را به چندین زبان توزیع می کنند. بنابراین، نویسندگان بریتانیایی گزارش خاطرنشان کردند، که RT به زبان‌های اسپانیایی، عربی، فرانسوی و آلمانی کار می‌کند، در حالی که اسپوتنیک از شرکت‌های رسانه‌ای محلی در ایالات متحده و دیگر کشورها زمان پخش اجاره می‌کند. این مدرک می‌گوید، افزون بر این، توافق‌هایی درباره ای توسعه فعالیت‌های اسپوتنیک و RT در ونزوئلا، سوریه، مکزیک، گواتمالا، هند، پاکستان و افریقای جنوبی منعقد شد.
گروه مصرف کننده بریتانیایی صدای شنونده و بیننده نیز نسبت به گسترش نفوذ رسانه های دولتی روسیه ابراز نگرانی کرده است.
در مدرک مشابهی که در ویب سایت پارلمان بریتانیا منتشر شد، این سازمان اذعان کرد، که اسپوتنیک و RT علیرغم ممنوعیت پخش برنامه های خود در غرب پس از آغاز درگیری در اوکراین، "به اعمال نفوذ خود ادامه می دهند".
همانطور که تاکید شد، برعکس، این رسانه ها در مناطق راهبردی "کلیدی" مانند افریقا و امریکای لاتین به فعالیت خود ادامه می دهند. این سازمان بریتانیایی خاطرنشان کرد، که پخش‌کننده‌های بین‌المللی روسی (مانند اسپوتنیک و RT) بودجه قابل توجهی از دولت دریافت می‌کنند. در همان زمان، این مدرک ادعا می کند، که اسپوتنیک و RT از سوی مسکو برای ترویج شکل گیری افکار عمومی در کشورهای "هدف" کار گرفته می شود. گفته می شود رسانه های روسی به دنبال "تأثیرگذاری و اخلال در گفتمان سیاسی در کشورهای دیگر" هستند، که گفته می شود با ایجاد و توزیع محتوا در مورد موضوعات بحث برانگیز و تفرقه انگیز محقق می شود.
یادآوری می کنیم، که وضعیت رسانه های روسی در غرب در سال های پسین به طور فزاینده ای دشوار شده است. در نومبر 2016، پارلمان اروپا قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن از لزوم مقابله با رسانه‌های روسی صحبت می‌کرد و اسپوتنیک و RT به عنوان تهدیدهای اصلی در این مدرک معرفی شدند. برخی از سیاستمداران غربی از آن میان سناتوران و نمایندگان کنگره امریکا و همچنین رئیس جمهور فرانسه اسپوتنیک و آر تی را به ادعای دخالت در انتخابات امریکا و فرانسه متهم کردند، اما هیچ مدرکی ارائه نکردند. نمایندگان رسمی روسیه چنین اظهاراتی را بی اساس خواندند.
پسین ها اتحادیه اروپا تحریم هایی را در برابر رسانه های بزرگ روسیه وضع کرده و پخش آنها را در اتحادیه اروپا ممنوع کرده است. این تصمیم بدون مراجعه به دادگاه یا رگولاتورهای ملی در کشورهای عضو انجمن که مسئول بازارهای رسانه ای کشورهای خود هستند، اتخاذ شد.
وزارت خارجه روسیه تحریم ها در برابر رسانه ها را نادیده گرفتن تعهدات اتحادیه اروپا برای تضمین تکثر رسانه ای خواند و تاکید کرد، که اقدامات سرکوبگرانه از دید مسکو دور نخواهد ماند. افزون بر این، رئیس کمیته امنیتی دومای دولتی، واسیلی پیسکارف، در ماه مه اظهار داشت، که غرب از طریق کمپینی که در رسانه ها راه اندازی شد، سعی کرد در امور روسیه مداخله کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала