مرزبانان تاجیکستان در مرز با افغانستان به ساز و برگ جنگی امروزین آراسته خواهند شد

© Photo / Press Office of Central Military Districtاستقرار اس-300 در سرحد افغانستان
استقرار اس-300 در سرحد افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.05.2024
عضو شوید
برنامه هدفمند بین دولتی که از سوی سازمان پیمان امنیت جمعی برای نیروبخشی مرز تاجیکستان و افغانستان تهیه شده است، آراسته کردن مرزبانان تاجیکستان به جنگ افزار های امروزین و ابزارهای نگهبانی از مرز را فراهم می کند.
به گزارش اسپوتنیک، جنرال ارتش ولادیمیر کولیشوف به مناسبت روز گارد مرزی روسیه در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: "در حال حاضر، کار مشترک بر روی برنامه هدفمند بین‌دولتی سازمان پیمان امنیت جمعی برای تقویت مرز تاجیکستان و افغانستان در جریان است که تجهیز مرزبانان تاجیکستان به جنگ افزارهای مدرن، تجهیزات نظامی و ابزارهای فنی نگهبانی از مرز را فراهم می‌کند".
کولیشوف خاطرنشان کرد: "نقض سیستماتیک قوانین بین‌الملل از سوی کشورهای غربی و جایگزینی آن با قوانین به اصطلاح، منجر به رشد تهدید تروریستی در سراسر جهان شده است. افغانستان نیز از این قاعده مستثنی نبود و فعالیت امریکا و انگلیس بر تنش در منطقه می افزاید که به دلیل تمایل آنها به ایجاد چندین بی ثباتی در اطراف روسیه است".
Завершился основной этап совместного учения военнослужащих 201-й российской военной базы и подразделений вооруженных сил Республики Таджикистан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2024
آغاز رزمایش نیروهای مسلح تاجیکستان و روسیه در نزدیکی مرز افغانستان + ویدیو
وی تاکید کرد: "خدمات مرزی سرویس امنیت فدرال روسیه با موفقیت با شریک های کشورهای منطقه آسیای مرکزی در توقف تهدیدهای ناشی از سازمان های تروریستی همکاری می کند. همکنشی با آنها در قالب های دوجانبه و چند جانبه انجام می شود".
کولیشوف اضافه کرد: "برای گرفتن تصمیم ها توافق شده درباره ای نگهبانی از مرزها در مرزهای جنوبی، نشست های به طور منظم در جای شورای فرماندهان نیروهای مرزی، نشست منطقه ای آژانس های مرزی کشورهای منطقه آسیای مرکزی و نشست های خدمات مرزی مقام های مسئول کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای برگزار می شود".
رئیس سرویس مرزی سرویس امنیت فدرال گفت: "همچنین تماس ها از طریق واحدهای عملیاتی اداره های مرزی آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قرقیزستان، قزاقستان، ازبیکستان، تاجیکستان و ترکمنستان برقرار است که در جریان آن توجه به افزایش اثربخشی همکاری در کشف و خنثی کردن تهدیدهای امنیت مرزی از سوی سازمان های تروریستی و افراطی بین المللی در اولویت است".
به گفته وی، همکاری با نمایندگان آژانس های مرزی/ گارد ساحلی کشورهای حاشیه خزر از آن میان در راستای مبارزه با تروریسم و ​​افراط گرایی در دریا در حال افزایش است.
کولیشوف خاطرنشان کرد: "گام های مشترک عملیاتی و پیشگیرانه با شریک ها به طور منظم برای سرکوب فعالیت های غیرقانونی در دریای خزر انجام می شود. در سال 2024 توافق شد که نمایندگان مرزبانی ایران در این کار مشارکت کنند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала