آغاز رزمایش نیروهای مسلح تاجیکستان و روسیه در نزدیکی مرز افغانستان + ویدیو

© Пресс-служба ЦВОЗавершился основной этап совместного учения военнослужащих 201-й российской военной базы и подразделений вооруженных сил Республики Таджикистан
Завершился основной этап совместного учения военнослужащих 201-й российской военной базы и подразделений вооруженных сил Республики Таджикистан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2024
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه از آغاز رزمایش دوجانبه نیروهای مسلح روسیه با حضور پرسنل نظامی محلی در تاجیکستان خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه با نشر خبرنامه ای اعلام کرد: این رویداد به طور سنتی با تشکیل عمومی از پرسنل نظامی آغاز شد. سرود ملی فدراسیون روسیه و جمهوری تاجیکستان از سوی گروه های موسیقی نظامی اجرا شد و پرچم های ملی دو کشور به طور رسمی برافراشته شد. شرکت کنندگان در این رزمایش در یک آرایش واحد در امتداد محل رژه اردوی صحرایی رژه رفتند.
یگان‌های پایگاه نظامی 201 منطقه نظامی مرکزی جا به جا شده در تاجیکستان نیروهای نظامی روسیه شرکت‌کننده در این رزمایش است.
برپایه این گزارش، یگان‌های نیروهای کوهستانی، تانک، توپخانه، یگان‌های اطلاعاتی، کارشناسان نگهبانی در برابر یورش های کیمیایی، امنیت رادیویی الکترونیکی، گروه هلیکوپتر در این رزمایش شرکت خواهند کرد.
این رزمایش، سازماندهی استفاده از نیروهای مسلح برای نابودی گروه‌های تروریستی و نیز آمادگی نیروها برای انجام وظایف در شرایط کوهستانی موضوع آموزش و تجربه عملی را شامل می‌شود.
نیروهای نظامی روسیه و تاجیکستان همچنین رزمایش‌هایی در خصوص مدیریت یگان‌های حفاظت از مرزها و حذف افرادی که به صورت غیرقانونی از مرز عبور کرده اند، اجرا می‌کنند.
این رزمایش‌ها از 15 تا 18 اپریل 2024 (از 27 تا 30 ماه حمل 1403) ادامه دارد.

یادآوری می کنیم، که پایگاه نظامی 201 جا به جا شده در تاجیکستان، بزرگ‌ترین مرکز نظامی روسیه در بیرون از مرزهای این کشور است. این پایگاه به موتورهای حامل سلاح‌های زرهی، توپخانه، واحدهای شناسایی، نیروهای پدافند هوایی، نیروی مقابله با یورش های کیمیایی و بیولوژیکی و نیروهای سیگنال‌دهنده مجهز است.
روسیه و تاجیکستان این پایگاه را نزدیک به یک دهه پیش ساختند و قرار است تا 2042 فعال باشد.
از زمان به‌قدرت رسیدن طالبان در افغانستان در 15 اگوست 2021، این چندمین بار است که نیروهای روسیه و تاجیکستان رزمایش مشترک در نزدیکی مرز با افغانستان برگزار می‌کنند.
کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی از افزایش تهدیدها از جانب افغانستان نگرانند و بر همکاری مشترک برای دفع این تهدیدها تاکید دارند. تاجیکستان، قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان، بلاروس و روسیه در سازمان پیمان امنیت جمعی‌ عضویت دارند.
تاجیکستان و روسیه بیش از هر عضو دیگر سازمان پیمان امنیت جمعی، تحولات افغانستان را دنبال می‌کنند.
گروه طالبان نگرانی از نفوذ تروریستان از افغانستان را به کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی، بی‌پایه می‌خواند و می‌گوید، که به هیچ گروهی اجازه نمی دهد که از خاک افغانستان در برابر کشوری دیگری کار بگیرند. اما با این حال تاکنون کشورهای همسایه افغانستان از یورش های تروریستی در امان نبوده و فعالیت تروریستان در این کشورها افزایش پیدا کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала