واکنش زاخارووا به سخنان استولتنبرگ درباره ای یورش به روسیه

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر Мария Захарова на пресс-конференции министра иностранных дел РФ Сергея Лаврова
Мария Захарова на пресс-конференции министра иностранных дел РФ Сергея Лаврова - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.05.2024
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه ای روسیه به شرکت کنندگان در نشست سوئیس درباره ای بیانیه دبیرکل ناتو درباره ای فدراسیون روسیه یادآوری کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود اعلام کرد، که درخواست ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو برای رفع محدودیت‌های اوکراین از یورش به خاک روسیه با جنگ افزارهای غربی، باید سیگنالی برای کسانی باشد که قصد شرکت در نشست سوئیس را دارند.
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров и президент Швейцарии Игнацио Кассис во время встречи в Женеве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2024
وزیر خارجه سوئیس: هیچ روند صلحی بدون روسیه امکان پذیر نیست
این دیپلمات نوشت: "استولتنبرگ از کشورهای ناتو خواست تا محدودیت‌های یورش های رژیم کیف به اهدافی در سراسر روسیه را لغو کنند. دانستن این موضوع برای همه کسانی که به "کنفرانس صلح" فرضی در سوئیس دعوت شده اند مفید است".
سوئیس کنفرانسی درباره ای اوکراین در 15 تا 16 جون در نزدیکی شهر لوسرن برگزار خواهد کرد. روسیه در آن شرکت نخواهد کرد. نزدیک به 160 کشور به این نشست دعوت شده اند. سرگئی گارمونین، سفیر روسیه در برن، پیشتر به اسپوتنیک گفته بود، که روسیه در کنفرانس اوکراین در سوئیس که هدف آن ارائه اولتیماتوم به مسکو است، در هیچ قالبی شرکت نخواهد کرد. وی افزود: این کنفرانس به یک کمپین روابط عمومی پر سر و صدا اما خالی تبدیل خواهد شد. دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری پیشتر گفته بود که روند مذاکرات اوکراین بدون مشارکت روسیه معنی ندارد.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه، پیشتر در مصاحبه با شبکه ATV بوسنیایی گفته بود، که برخی از کشورهایی که قصد دارند در نشست اوکراین در سوئیس شرکت کنند، تنها برای توضیح بیهودگی برگزاری چنین رویدادی بدون مشارکت روسیه و بر اساس آن، قصد دارند این کار را به عنوان یک اولتیماتوم انجام دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала