لاوروف: زلنسکی در دیدار با سفیران در کیف نشان داد که دچار بیماری روانی شده است

© AP Photo / Efrem LukatskyПрезидент Украины Владимир Зеленский
Президент Украины Владимир Зеленский - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2024
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه گفت: رئیس جمهور اوکراین در دیدار با سفیران با صدای بلند خواستار پشتیبانی از ساختار آشتی اش شد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست شورای وزیران سازمان همکاری شانگهای در قزاقستان گفت: ولادیمیر زلنسکی در گفت و گو با سفیران خارجی در کیف درباره ای "کنفرانس صلح" در سوئیس، با صدای بلند خواستار پشتیبانی از فرمول صلح خود شد.
او گفت: "در پایان ماه اپریل، در گفت و گو با سفیران خارجی در کیف درباره ای این ایده در کنفرانس سوئیس، به گفته برخی از شرکت کنندگان، زلنسکی بیشتر وقت را به طور آشفته به بداهه پردازی، با لحن بلند و تقریبا هیستریک سپری کرد و خواستار پشتیبانی از ساختار آشتی اش به عنوان ابزاری شد تا روسیه را به زانو درآورد".
Президент Украины Владимир Зеленский выступает на саммите НАТО в Вильнюсе 12 июля 2023 года. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2024
کنکاش درباره ای جیغ و داد زلنسکی بر سر جنرالهایش در کیف
وزیر خاطرنشان کرد: فردی که نیازی به کنترل خود احساس نمی کند شروع به گفتن حقیقت می کند.
لاوروف همچنین اشاره کرد، که مسکو این فرصت را دارد که اطلاعاتی را دریافت کند که "معمولاً برای انتشار یا افشای در نظر گرفته نشده است". "فرمول صلح" که توسط کیف ترویج شد، خواستار بازگشت به مرزهای 1991، ارائه تضمین های امنیتی یورو-آتلانتیک و ایجاد یک دادگاه ویژه برای بررسی "جنایات جنگی" منتسب به روسیه است. در مسکو او را دور از واقعیت می دانند.
همانطور که ولادیمیر پوتین تاکید کرد، فرمول صلح زلنسکی الزامات بازدارنده برای روند مذاکرات است. لاوروف به نوبه خود این ابتکار را یک اولتیماتوم برای مسکو و راهی به ناکجاآباد خواند.
"کنفرانس صلح" در سوئیس
سوئیس کنفرانسی درباره ای اوکراین در 15 تا 16 جون در نزدیکی شهر لوسرن برگزار خواهد کرد. نمایندگان حدود 160 ایالت به این نشست دعوت شده اند. در عین حال، روسیه به این رویداد دعوت نشد.
ماریا زاخارووا، مقام وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، که مسکو قصد ندارد و نمی خواهد در "نشست بعدی طبق فرمول ولادیمیر زلنسکی" شرکت کند. سرگئی گارمونین سفیر روسیه در برن توضیح داد، که روسیه از شرکت در این رویداد خودداری می کند، زیرا هدف از کنفرانس ارائه اولتیماتوم به کشور است.
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری گفت، که کنفرانس در سوئیس به وضوح نتیجه ای ندارد و بدون مشارکت مسکو نمی توان در مورد انتظارات جدی صحبت کرد.
موضع روسیه درباره ای گفت وگو ها
کرملین بارها تاکید کرده است، که هرگز مذاکره با مقامات کیف را رد نکرده است. در عین حال، پسکوف خاطرنشان کرد، که اکنون هیچ پیش نیازی برای این کار وجود ندارد، زیرا حرکت به سوی صلح از سوی اوکراین و غرب جمعی کنار گذاشته شده است. به گفته وی، وضعیت تنها در صورتی می تواند تغییر کند که واقعیت های جدید به خوبی شناخته شوند.
همانطور که ولادیمیر پوتین در مصاحبه با دیمیتری کیسلف گفت، روسیه آماده گفت و گو است، اما باید بر اساس واقعیت باشد، نه بر اساس "خواسته ها" پس از استفاده از داروهای روانگردان. افزون بر این، رئیس دولت اشاره کرد که اگر اوکراین می خواهد مذاکرات را آغاز کند، رهبری آن باید فرمان ممنوعیت آنها را لغو کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала