آغاز گفت و گوها برای پیوستن اوکراین و مولداوی به اتحادیه اروپا

© Sputnik / Стрингер /  مراجعه به بانک تصاویر Саммит ЕС в Брюсселе.
Саммит ЕС в Брюсселе. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2024
عضو شوید
اتحادیه اروپا قصد دارد گفت و گوهای پیوستن اوکراین و مولداوی را در 25 جون آغاز کند.
به گزارش اسپوتنیک، به گزارش پولیتیکو به نقل از پنج دیپلمات، اتحادیه اروپا قصد دارد گفت وگوهای رسمی درباره ای پیوستن اوکراین و مولداوی را در 25 جون آغاز کند.
- این نشریه در ویب سایت اش نوشته است: "این بلوک قصد دارد گفت و گوهای رسمی درباره ای پیوستن اوکراین و مولداوی را در 25 جون آغاز کند، این تاریخ نشست شورای اروپا است".
Саммит ЕС в Брюсселе. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2024
ساخت ساز و کار اتحادیه اروپا برای بکارگیری از دارایی های روسیه برای کمک به اوکراین
نشست سران اتحادیه اروپا در 14 دسمبر تصمیم به آغاز گفت وگوها برای عضویت آینده اتحادیه اروپا با اوکراین و مولداوی گرفت. در جون 2022، اتحادیه اروپا وضعیت کشور نامزد اتحادیه اروپا را به اوکراین و مولداوی اعطا کرد و چندین شرط سخت برای شروع رسمی مذاکرات پیوستن تعیین کرد. اتحادیه اروپا بارها اعتراف کرده است که چنین تصمیمی تا حد زیادی نمادین بود تا از کیف و کیشینوف در رویارویی با مسکو پشتیبانی کند.
وضعیت یک کشور نامزد اتحادیه اروپا و همچنین آغاز گفت و گوها، لزوماً به این معنا نیست که این کشور به اتحادیه اروپا خواهد پیوست. کسب وضعیت نامزدی تنها آغاز یک سفر نسبتا طولانی به سوی پیوستن به اتحادیه اروپا است. ترکیه از سال 1999 در وضعیت نامزدی قرار دارد و از سال 2005 گفت وگوهای عضویت با اتحادیه اروپا را "انجام می دهد"، مقدونیه شمالی از سال 2005، مونته نگرو از سال 2010، صربستان از سال 2012 نامزد شده است. کرواسی آخرین کشوری بود که در سال 2013 به اتحادیه اروپا پیوست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала