ساخت ساز و کار اتحادیه اروپا برای بکارگیری از دارایی های روسیه برای کمک به اوکراین

© Sputnik / Стрингер /  مراجعه به بانک تصاویر Саммит ЕС в Брюсселе.
Саммит ЕС в Брюсселе. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2024
عضو شوید
اتحادیه اروپا لایحه ای تهیه کرده است که به اوکراین امکان می دهد درآمدهای حاصل از دارایی های بسته شده روسیه در غرب را در اوایل ماه جولای ارسال کند.
به گزارش اسپوتنیک، بلومبرگ با اشاره به این مدرک در این باره می نویسد، که این لایحه مستلزم وضع مالیات بر سودهای بادآورده از ذخایر منجمد و همچنین استفاده از وجوه دریافتی برای تامین مالی تامین تسلیحات به نیروهای مسلح اوکراین و "تحریک صنعت دفاعی" اوکراین است. ما درباره ای حدود سه میلیارد یورو در سال صحبت می کنیم.
Российские флаги, установленные в Москве ко Дню государственного флага России - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2024
وزارت خارجه روسیه: به دزدی دارایی های روسیه از سوی غرب پاسخ سخت خواهیم داد
این لایحه باید به تصویب همه اعضای اتحادیه اروپا برسد. بر اساس این سند، بخشی از درآمد دریافتی از 15 فیبروری سالی دو بار به صندوق صلح اروپا منتقل می شود. از این مبلغ برای تامین تسلیحات به اوکراین استفاده می شود. وجوه همچنین به صندوق حمایت از تسهیلات اوکراین منتقل خواهد شد.
این سند همچنین خاطرنشان می کند، که بخش دیگری از درآمد در سپرده گذاری مرکزی باقی می ماند. آنها برای پوشش هزینه های نگهداری دارایی ها و در صورت خطرات احتمالی از جمله اقدامات تلافی جویانه از سوی مسکو استفاده خواهند شد.
بورل پیشتر گفته بود، که اکثر وزیران خارجه کشورهای اتحادیه اروپا از استفاده از درآمدهای حاصل از دارایی های روسیه برای اوکراین حمایت می کنند. به گفته وی، در حال حاضر تصمیم نهایی به اتفاق آرا وجود ندارد.
اندکی پیش از این، اولاف شولتس، نخست وزیر آلمان نیز اعلام کرد، که برلین قصد دارد از درآمدهای حاصل از دارایی های روسیه برای پشتیبانی بیشتر از نیروهای مسلح اوکراین استفاده کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала