کمک های بشردوستانه ای ایران به سیل زدگان افغانستان

© Photo / twitterتخریب ۶۰۰ خانه‌ی مسکونی بر اثر سرازیرشدن سیلاب در فاریاب
تخریب ۶۰۰ خانه‌ی مسکونی بر اثر سرازیرشدن سیلاب در فاریاب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.05.2024
عضو شوید
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران از فرستادن کمک های بشردوستانه ای این کشور به منطقه های سیل‌زده افغانستان خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، بابک محمودی رئیس سازمان کمک و نجات جمعیت هلال احمر ایران با اشاره به جاری شدن سیل در کشور افغانستان و درخواست کمک این کشور از هلال احمر ایران، اظهار کرد: همزمان با اجرای عملیات کمک رسانی به هموطنان در استان‌های خراسان رضوی و شهرستان‌های پیرو آن، این سامانه، بارشی بسیار شدید و سیل‌آسایی را در افغانستان به همراه داشته که باعث ویرانی گسترده‌ای در آن کشور شده است.
جاری‌ شدن سیلاب‌های ویران‌گر در پنجشیر؛ اکثر راه‌های مواصلاتی مسدود شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.05.2024
جان باختن بیش از 170 تن در سیلاب های پسین در چند ولایت افغانستان


وی ادامه داد: پیرو درخواست جمعیت هلال احمر افغانستان زیر کنترل طالبان از جمعیت هلال احمر ایران کمک‌هایی را برای مردم شریف افغانستان آماده کردیم که شامل قریب به 20 تن تجهیزات اسکان اضطراری، 250 تخته خیمه، 500 تخته موکت و 1500 کمپل و جیره‌های غذایی متنوعی است و امروز برای مردم افغانستان ارسال خواهد شد.
یادآوری می کنیم، که روز گذشته مولوی مطیع الحق خالص، سرپرست جمعیت هلال احمر طالبان افغانستان در نامه‌ای از هلال احمر ایران درخواست ارسال کمک‌های بشردوستانه برای امدادرسانی به مردم حادثه دیده افغانستان را کرده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала