- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

اوکراین در آسیب پذیرترین موقعیت از زمان آغاز درگیری قرار دارد

© AP Photo / Alex BabenkoУкраинские военные переносят раненого сослуживца
Украинские военные переносят раненого сослуживца - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.05.2024
عضو شوید
رسانه ها می نویسند، که نیروهای مسلح اوکراین در آسیب پذیرترین موقعیت از زمان آغاز درگیری هستند.
به گزارش اسپوتنیک، نیویورک تایمز می نویسد، که اوکراین در آسیب پذیرترین موقعیت خود از زمان آغاز درگیری در پس زمینه اوضاع در منطقه خارکف قرار دارد.
برپایه گزارش این نشریه که به سربازان و فرماندهان اوکراینی اشاره می‌کند، "اوکراین از هفته‌های نخست جنگ، بیش از هر زمان دیگری آسیب‌پذیر است".
Украинские военнослужащие. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.05.2024
کمک های جدید امریکا توازن قدرت در اوکراین را تغییر نخواهد داد
خاطرنشان می شود، که سربازان نیروهای مسلح اوکراین به دلیل کمبود مهمات و تلفات فزاینده خسته شده اند.
الکساندر شیرشین، معاون فرمانده گردان تیپ 47 نیروهای مسلح اوکراین نیز گفت، که ارتش اوکراین به نیروهای روسی اجازه می دهد به آنها نزدیک شوند، در نتیجه درگیری ها به وجود می آید و تلفات اوکراین در حال افزایش است.
ولادیمیر زلنسکی با شنیدن گزارش‌های الکساندر سیرسکی فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین و رستم عمروف وزیر دفاع در روز دوشنبه، وضعیت منطقه خارکف را یکی از "داغ ترین" در پس‌زمینه پیشروینیروهای مسلح روسیه در این مسیر خواند.
روز پیش، زلنسکی وضعیت نیروهای مسلح اوکراین در منطقه خارکف، به ویژه در شهر ولچانسک را بسیار دشوار خواند. ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین وضعیت عملیاتی دشوار در جهت خارکف را تشخیص داد و به "موفقیت تاکتیکی" نیروهای روسی اشاره کرد.
وزارت دفاع روسیه پیشتر گزارش داده بود که پرسنل نظامی روسیه از گروه نیروهای شمالی در عرض یک روز تا عمق پدافند دشمن پیشروی کرده و گاتیشچه، کراسنویه، موروخووتس و اولینیکوو را در منطقه خارکف آزاد کردند. این وزارتخانه روز شنبه اعلام کرد، که در این منطقه نیروهای مسلح روسیه بوریسوفکا، اوگورتسوو، پلتنفکا، پیلنایا و استرلچیا را آزاد کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала