کمک های جدید امریکا توازن قدرت در اوکراین را تغییر نخواهد داد

© AP Photo / LIBKOSУкраинские военнослужащие. Архивное фото
Украинские военнослужащие. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.05.2024
عضو شوید
تحلیلگران نظامی می گویند، که کمک های ایالات متحده به اوکراین برای تغییر توازن نیرو کافی نخواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، تحلیلگران نظامی بر این باورند، که کمک های نظامی جدید امریکا برای اوکراین برای تغییر توازن نیرو در کوتاه مدت کافی نخواهد بود.
روزنامه فرانسوی "موند" نوشت: "هرچقدر هم که این تدارکات جدید امریکا سریع و قابل توجه باشد، با این وجود برای تغییر موازنه قوا، حداقل در کوتاه مدت کافی نخواهد بود".
یک منبع دیپلماتیک فرانسوی به این روزنامه گفت، که "فروپاشی اوکراین" ممکن است و باید برای آن آماده بود، حتی اگر این گزینه به مذاق خیلی ها خوش نیاید و مطلوب نباشد".
Пожар на складе с боеприпасами в Балаклее в Харьковской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.05.2024
محروم شدن نیروهای مسلح اوکراین از کانال تدارکاتی در ولچانسک
این نشریه می نویسد که از پاییز 2023، روسیه ابتکار عمل در میدان جنگ را در اختیار دارد و می تواند آن را حفظ کند.
این نشریه می نویسد، در فرانسه بر این باورند در همین راستا سخنان پسین امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه ارزش تحلیل این را دارد که بار دیگر به احتمال فرستادن نیروهای غربی به اوکراین اشاره کرد.
پیش از این، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفته بود، که اتحادیه اروپا با ایجاد "ائتلاف نهم برای یورش های عمیق" موافقت کرده است که موشک‌های میان‌برد و دوربرد اوکراین را تامین می‌کند. او همچنین گفت که فرانسه برای جلوگیری از پیروزی روسیه در این جنگ، هر کاری انجام خواهد داد.
به گفته وی، رهبران کشورهای غربی درباره ای امکان فرستادن نیرو به اوکراین گفت وگو کرده اند، اما هنوز توافقی حاصل نشده است. سپس، گابریل آتال، نخست وزیر فرانسه، پس از اظهارات ماکرون، نیز فرستادن ارتش به اوکراین را رد نکرد و افزود، که پاریس "نمی‌تواند با پیروزی روسیه کنار بیاید".
کنستانتین گاوریلوف، رئیس هیئت روسی در گفت و گوهای وین در مورد امنیت نظامی و کنترل تسلیحات، پیشتر به اسپوتنیک گفته بود که فرستادن احتمالی نیرو توسط کشورهای غربی به اوکراین خطر درگیری مستقیم بین ناتو و روسیه را افزایش می دهد.
یادآوری می کنیم، که پسین ها دیدگاه ها درباره ای درگیری مسلحانه مستقیم بین ائتلاف اتلانتیک شمالی (ناتو) و روسیه به طور فزاینده ای در غرب مطرح شده است. کرملین خاطرنشان می کند که روسیه هیچ کشوری را تهدید نمی کند، اما اقداماتی که به طور بالقوه برای منافع آن خطرناک باشد را نادیده نخواهد گرفت. افزون بر این، در سال های پسین، طرف روسی به فعالیت بی سابقه ناتو در نزدیکی مرزهای غربی خود اشاره می کند. این ائتلاف در حال گسترش عملیات خود است و آن را "مهار تجاوز روسیه" می نامد. مسکو بارها نسبت به افزایش نیروهای ناتو در اروپا ابراز نگرانی کرده است.
گفتنی است، پیشتر، رابرت برنز، رئیس سیا، پیشتر اعلام کرده بود که بدون کمک نظامی بیشتر از سوی ایالات متحده، اوکراین مجبور خواهد شد تا ظرف یک سال آینده وارد مذاکرات صلح بر اساس شرایط مسکو شود. به عقیده وی، عدم حمایت آمریکا منجر به عقب نشینی بیشتر و از دست دادن قلمرو نیروهای مسلح اوکراین خواهد شد. همانطور که روزنامه موندو به نقل از یک مقام نظامی اوکراینی گزارش داد، اگر اوکراین در آینده نزدیک مهمات از غرب دریافت نکند، کیف ضرر خواهد کرد. ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان نیز به نوبه خود گفت که اتحادیه اروپا نمی‌تواند منابع مالی کافی برای اوکراین فراهم کند تا بتواند به پیروزی نظامی در درگیری با روسیه دست یابد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала