بازداشتن طالبان از همکاری با شبکه خبری افغانستان انترنشنال

© Fotolia / IvicaNSТелестудия
Телестудия  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.05.2024
عضو شوید
کمیسیون رسیدگی به تخطی‌های رسانه‌ای طالبان از مردم خواسته است که نشرات این شبکه خبری را تحریم کنند و به آن گوش ندهند.
به گزارش اسپوتنیک، کمیسیون رسیدگی به تخطی‌های رسانه‌ای طالبان در نشست دیروز (چهارشنبه 19 ثور) نشرات شبکه خبری افغانستان انترنشنال را تحریم کرده و همکاری با این رسانه را در افغانستان ممنوع اعلام کرد.
دستگیری مسئول سه رسانه و یک خبرنگار از سوی گروه طالبان در خوست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.05.2023
دستگیری مسئول سه رسانه و یک خبرنگار از سوی گروه طالبان در خوست
در این اعلامیه آمده است، که افغانستان انترنشنال در برابر نظام طالبان نشرات دارد و با محتوایی که تولید می‌کند، تبر را به دست مخالفان طالبان می‌دهد.
کمیسیون رسیدگی به تخطی‌های طالبان در این اعلامیه به تمام تحلیل‌گران، کارشناسان و خبرنگاران هشدار داده‌اند که از شرکت در بحث و گفت‌وگو و همکاری با این رسانه خودداری کنند.
طالبان در این نشست ارائه تسهیلات در جاهای عمومی برای پوشش رویدادها و تولید هرگونه محتوا از سوی این رسانه را نیز ممنوع کردند.
مسئولان شبکه خبری افغانستان انترنشنال تا اکنون در این باره واکنش رسمی نداشته و دیدگاه شان را بیان نکرده اند.
طالبان پیش از این نیز کارهای تلویزیون‌های خصوصی نور و بریا در کابل را متوقف کردند و آن را خلاف اصول نظام شان عنوان کردند.
در همین حال مرکز خبرنگاران افغانستان در گزارش سالانه‌اش از وضعیت رسانه‌ها و خبرنگاران در افغانستان گفت که طالبان از رسانه‌های که در داخل افغانستان فعالیت دارند، همچون ابزار تبیلغاتی برای نظام شان استفاده می‌کنند و این رسانه‌ها نمی‌توانند محتوای خلاف نظر آنان را نشر کنند.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از یک معامله پیچیده و پنهان با امریکا در دوحه پایتخت قطر، در پانزدهم ماه اگوست سال 2021 کنترل افغانستان را به دست گرفت و از آن زمان تاکنون با رفتار تندروانه شهروندان افغانستان به ویژه بانوان و رسانه ها را به تنگنا قرار داده است.
طالبان با برگشت به قدرت در افغانستان تا اکنون، ده‌ها خبرنگار را به دلیل فعالیت‌های رسانه‌ای شان بازداشت و زندانی کرده‌اند و همچنین سانسور شدید بر رسانه‌های آزاد کشور وضع کردند.
همچنان با وجود اعلان بخشش عمومی از سوی رهبر این گروه، جنگجویان این گروه تاکنون بیش از دو هزار نظامیان و کارمندان حکومت پیشین را زندانی، شکنجه و کشته اند.
در ماه های پسین یورش های جبهه های مخالف گروه طالبان بر جنگجویان این گروه افزایش پیدا کرده و تاکنون صدها تن از جنگجویان این گروه در یورش های جبهه های مخالف این گروه کشته و زخمی شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала