تیرباران 4 تن از سوی طالبان در سرپل

© Sputnikسرپل
سرپل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.05.2024
عضو شوید
منابع محلی در سرپل می‌گویند، که طالبان چهار عضو یک خانواده را در این ولایت تیرباران و چهار تن دیگر را دستگیر کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، منابع روز چهارشنبه 19 ثور می‌گویند، که این رویداد روز گذشته در روستای گرزیوان ولسوالی کوهستانات ولایت سرپل رخ داده است.
به گفته منابع، تیرباران شدگان شامل یک مرد 52 ساله به‌نام عبدالله، پسر 22 ساله‌اش، یک زن 25 ساله و یک دختر نُه ساله هستند.
منابع می‌افزایند، که طالبان چهار تن دیگر به‌نام‌های غلام سخی، عباد، گومه و سلیمان‌قل را با خود برده‌اند و تا کنون از سرنوشت آنان اطلاعی در دست نیست.
سرپل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2023
ادعای "تجاوز جنسی" دو جنگجوی گروه طالبان بر یک زن و دو دخترش در ولایت سرپل
منابع اضافه کردند، که چهار فرد دستگیر شده در زمان حکومت پیشین عضو نیروهای پولیس محلی بودند.
منابع اضافه می‌کنند، که طالبان بیش از 40 خانواده دیگر را نیز از این روستا به‌گونه اجباری کوچ داده‌اند.
برپایه ای گفته های منابع، طالبان به‌خاطر این‌که مردم به اطلاعات دسترسی نداشته باشند خدمات شبکه‌های مخابراتی، به‌ویژه خدمات انترنتی را نیز قطع کرده‌اند.
مسئولان گروه طالبان این ولایت تاکنون در این باره دیدگاه شان را بیان نکرده اند.
طالبان روز دوشنبه هفته روان نیز در جریان دادگاه صحرایی یک نظامی حکومت پیشین را در شهر میمنه، مرکز فاریاب تیرباران کردند.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از یک معامله پیچیده و پنهان با امریکا در دوحه پایتخت قطر، در پانزدهم ماه اگوست سال 2021 کنترل افغانستان را به دست گرفت و از آن زمان تاکنون با رفتار تندروانه شهروندان افغانستان به ویژه بانوان را به تنگنا قرار داده است.
با وجود اعلان بخشش عمومی از سوی رهبر این گروه، اما جنگجویان این گروه تاکنون بیش از دو هزار نظامیان و کارمندان حکومت پیشین را زندانی، شکنجه و کشته اند.
در ماه های پسین یورش های جبهه های مخالف گروه طالبان بر جنگجویان این گروه افزایش پیدا کرده و تاکنون صدها تن از جنگجویان این گروه در یورش های جبهه های مخالف این گروه کشته و زخمی شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала