بازرسی ناگهانی از حامل های جنگ افزارهای هسته ای غیرراهبردی در بلاروس

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر Мобильный православный храм Вооруженных сил Белоруссии
Мобильный православный храм Вооруженных сил Белоруссии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.05.2024
عضو شوید
مینسک به بازرسی ابزارهای می پردازد که توانایی بکارگیری از جنگ افزارهای هسته ای تاکتیکی را دارند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع جمهوری بلاروس در کانال تلگرامی خود اعلام کرد، که بازرسی ناگهانی از حامل های جنگ افزارهای هسته ای غیرراهبردی در بلاروس آغاز شده است.
در این پیام آمده است: "برپایه دستور رئیس جمهور جمهوری بلاروس، بازرسی ناگهانی از حامل‌های جنگ افزارهای هسته‌ای غیرراهبردی در نیروهای مسلح در حال انجام است".
Председатель высшего совета партии Единая Россия Борис Грызлов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.04.2023
سفیر روسیه در بلاروس: جنگ افزارهای هسته ای به مرزهای غربی اتحادیه جا به جا می شود
همانطور که ویکتور خرنین، رئیس این اداره تصریح کرد، یک لشکر از مجموعه عملیاتی - تاکتیکی اسکندر و یک اسکادران از هواپیماهای سو-25 برای انجام وظایف مورد نظر خود آماده می شوند.
وزیر خاطرنشان کرد: "بازرسی طبق مقررات دقیق زمانی تعیین شده توسط فرمانده کل قوا انجام خواهد شد. در جریان آن، کل طیف فعالیت‌ها از برنامه‌ریزی، آماده‌سازی و استفاده از یورش ها با جنگ افزارهای هسته‌ای تاکتیکی مورد آزمایش قرار خواهد گرفت".
رئیس ستاد کل - معاون اول وزیر دفاع ویکتور گولویچ گفت، که به عنوان بخشی از بازرسی، بخشی از نیروهای هوانوردی و دارایی ها به یک فرودگاه جایگزین منتقل شدند. پرسنل نظامی پس از جابجایی پرسنل فنی، آموزش بکارگیری از جنگ افزارهای هسته ای غیر راهبردی را آغاز خواهند کرد.
به گفته گولویچ، خدمه وظایف پرواز را با موفقیت انجام دادند، فرماندهی نحوه انجام بقیه فعالیت ها را نظارت خواهد کرد.
الکساندر ولفوویچ، وزیر خارجه شورای امنیت بلاروس تاکید کرد، که این بازرسی با تمرینات آزمایش استفاده از سلاح‌های هسته‌ای غیرراهبردی که روز پیش از سوی وزارت دفاع روسیه اعلام شده بود، هماهنگ است.
وزیر امور خارجه شورای امنیت بلاروس گفت: "در این بازرسی، قرار است مهارت یگان‌هایمان در تأمین مهمات ویژه یگان‌های نظامی، بارگیری آن‌ها بر روی پرتابگرها و تعلیق هواپیماهای تهاجمی نظارت شود".
وی بازرسی های غافلگیرانه را که در شرایط نزدیک به شرایط واقعی رزمی انجام می شود، موثرترین راه برای ارتقای آمادگی رزمی نیروهای مسلح خواند.
یادآوری می کنیم، که در آغاز سال 2023، مسکو و مینسک برای استقرار سلاح های هسته ای تاکتیکی در بلاروس توافق کردند. همانطور که ولادیمیر پوتین اعلام کرد، این هیچ تعهد بین المللی را نقض نمی کند. چند ماه بعد، نیروهای مسلح بلاروس با مجموعه عملیاتی - تاکتیکی اسکندر-ام با قابلیت استفاده از موشک های هسته ای عرضه شدند. افزون بر این، برخی از هواپیماهای تهاجمی بلاروس برای حمل سلاح هسته‌ای تبدیل شده‌اند. و در ماه می، لوکاشنکو آغاز حرکت سلاح های هسته ای از روسیه به قلمرو جمهوری را اعلام کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала