ورود بلینکن به عربستان سعودی

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر Государственный секретарь США Энтони Блинкен на саммите АТЭС в Таиланде
Государственный секретарь США Энтони Блинкен  на саммите АТЭС в Таиланде  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2024
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا برای گفت و گو درباره ای آشفتگی های خاورمیانه وارد عربستان سعودی شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فرانسه، انتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا روز یکشنبه در یک سفری کاری برای گفت و گو درباره ای آشفتگی خاورمیانه وارد عربستان سعودی شد.
وزارت خارجه امریکا پیشتر اعلام کرده بود، که بلینکن در روزهای 29 و 30 اپریل به عربستان سعودی سفر خواهد کرد تا درباره ای آتش بس در نوار غزه، کمک های بشردوستانه را به فلسطینی ها و آزادی گروگانان اسرائیلی از سوی جنبش حماس فلسطینی گفت و گو کند.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2024
بلینکن: ایالات متحده برای جلوگیری از تشدید تنش در خاورمیانه تلاش می کند
در گزارش این خبرگزاری آمده است: "انتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا روز دوشنبه وارد ریاض شد".
یادآوری می کنیم، که اسرائیل در 7 اکتوبر 2023 مورد یورش موشکی بی‌پیشینه ای از نوار غزه قرار گرفت. پس از این، جنگجویان جنبش حماس فلسطینی وارد مناطق مرزی شدند و به سوی نظامیان و غیرنظامیان آتش گشودند و بیش از 200 گروگان را گرفتند. به گفته مقامات، حدود 1.2 هزار نفر جان خود را از دست دادند. نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را در نوار غزه آغاز کردند که شامل یورش ها به اهداف غیرنظامی بود. اسرائیل محاصره کامل این منطقه را اعلام کرد: تامین آب، برق، سوخت، غذا و دارو متوقف شد. به گفته وزارت بهداشت غزه، شمار کشته‌شدگان به 34.5 هزار نفر و بیش از 77 هزار زخمی رسیده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала